Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
  • Låst
Träning Jag måste vara konstig ja... För så känner jag faktiskt. Har varit "skogsmulle" i hela mitt liv, dom första åren av min ridkarriär så...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 414
Senast: IngelaH
·
R
Träning Hejsan!! Jag behöver hjälp med att skriva ett bra medryttar/fodervärds kontrakt... men vad ska jag ha med??? Någon som har ett så jag...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Dandylinn
·
Träning Jag vet inte om jag orkar försöka med medryttarhästen mer? Iallafall, Jag började ta upp ridningen igen för att må bra. Har haft...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
M
Träning var på träning med pållen nu i tisdags. När jag kommer ut på gången och ställer upp han så ser jag att han har massor med ganska så...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: Kallebus
·
W
Träning Kanske dum fråga, men har aldrig gjort det förut: Hur ställer jag upp en minishettis i transporten? Hon ska åka tillsammans med en...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: Willebillebus
·
Träning Ni som har hållit på ett tag med NH (oavsett om ni kallar det NH eller annat) och som burkar köra in hästar, skulle ni vilja dela med er...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Litenvit
·
Träning Hur la ni upp inridningen? Vad var det första ni gjorde och vad skulle hästen kunna innan ni gick vidare till nästa steg? Vad var...
Svar
3
· Visningar
12 094
Senast: Madelene
·
Träning Hej! Jag har en fyråring valack (blir 5 i april) som jag haft sen i somras. I början gick det jätte bra och när jag tränar dressyr i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Suuz
·
T
Träning varför buffar en häst på en egentligen? tex när man står i boxen så kommer de o gruffar till en med huvudet nästan som om de kelar
Svar
15
· Visningar
6 056
Senast: Anneli
·
A
  • Låst
Träning Jag har ett problem!... Det är alltid så svårt med sadlar till sin häst! Snart dax att köpa en annan..har ni några tips på bra sköna...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: IngelaH
·
S
Träning I går skulle vi rida min häst en vän och jag. Det gick väl bra ngr 100 meter, men sedan.... Han ville inte gå framåt utan backade hela...
Svar
11
· Visningar
1 190
Senast: Asklund
·
Träning Många här tycks ha ridit större delen av sina liv, så för er är nog det mesta självklart. :) Men för mig som nybörjare innehåller...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Krulidut
·
A
Träning Behöver tydligen tips på hur man tränar eller vänjer en häst vid att kunna stå ensam i box.... Min 4 åring har inte haft problem att...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Wippos
·
F
  • Låst
Träning Hur vet man vilket bett man ska byta till om hästen blir galen och skenar osv? Alla verkar veta vilka dom ska ta då, är det bara jag som...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har haft min ridtravare i snart 4 år.Innan dess gick han som trav och monté häst men fick sluta pga fel i luftstrupen som gör att...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Meya
·
S
Träning Hejsan. Har ett 6 årigt sto, hon är världens underbaraste häst på marken. Men när man rider så försöker hon ta betet och dra ner...
Svar
19
· Visningar
1 596
Senast: Skogstamefan
·
Träning Fanns en sån här tråd förut, men den dog, så nu startar jag upp en ny!:banana: Grejen är den att man lägger in bilder där du eller...
2
Svar
39
· Visningar
4 210
Senast: Got2Be
·
L
Träning Hejsan! Jag hoppas att jag kan få lite övningar för barn, sitsövningar, balansövningar, hinderbanor, ja allt möjligt! Har sökt på...
Svar
5
· Visningar
25 150
Senast: Lollolover
·
S
Träning Jag har verkligen problem med att hålla svansen på min skimmel ren och vit. Tyvärr har han en känslig mage och svasen blir imellanåt...
2
Svar
28
· Visningar
3 963
Senast: search
·
C
Träning Har en 2årig vallack som jag haft sedan han föddes. Mycket trevlig individ o cool på alla sätt. Funkar bra att göra saker med, åka...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Carrielaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp