Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag och mina stallkamrater undrar hur vi ska göra för att hantera en 5-årig ouppfostrad häst.. Vi har schemalagt våra insläpp i...
Svar
18
· Visningar
1 614
Senast: Qodrofenia
·
Träning Jag är lite nyfiken. Kan inte ni skriva ett schema över det som händer i ert stall vajre dag? Skriv tid och vad som händer vid den...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 786
Senast: Chili
·
H
Träning Hur börjar ni träna när ni ska rida med Cordeo, hur tränar ni först från marken? Visa gärna bilder och länka til ev. film. //Malin
Svar
1
· Visningar
893
Senast: IngelaH
·
Träning jag har fått i uppdrag att rida en fyraårig D-ponny. Han är rätt välutbildad för sin ålder, men hans trav och galopp är trippiga, han...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Madelene
·
C
Träning Ska rida idag och det står still i huvudet. Jag har valet att rida ut. eller rida på en liten avdankad travbana. Hade tänkt mig nån...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: Madelene
·
K
Träning Hej :) Jag skulle behöva några vettiga tips till mig och mitt frieserblandissto på 6år. Har haft henne i ungefär 2½ månad! Hon är...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: hopp_o_galopp
·
A
Träning min valack blir som förbytt när han börja fälla päls ,annars snäll och go.Idag skulle jag longera han bara studsade runt på...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: vippan
·
J
Träning hejsan jag brukar rida barbaka på mitt varmblod men jag har ramlat av henne en gång i galoppen för då gick hon nästan omkull och jag har...
2
Svar
28
· Visningar
5 167
Senast: Elanor
·
A
Träning Ja, precis som rubriken lyder, hur ser du från marken om någon sitter på rätt sittben? Det är ju så otroligt självklart när man...
Svar
8
· Visningar
971
Senast: johannaaaa
·
L
Träning När man rider efter vägar och så så vet jag att det är höger sida man rider på, men hur är det när man går med hästen efter vägen då?
Svar
11
· Visningar
959
Senast: IngelaH
·
N
Träning har ett litet shettissto, 85 cm, som alltid rymmer sen ett par veckor tillbaks.. har gjort allt tycker jag, satt upp lägre trådar...
2
Svar
28
· Visningar
3 882
Senast: micra
·
Träning hur får man hästen att söka sig bättre framåt-neråt?
Svar
13
· Visningar
1 749
Senast: Ellyne
·
  • Låst
Ridning jag är mycket intresserad AR men vet inte hur man börjar?.. det finns nog ingen här på lilla åland som rider AR.. ni kan väl förklara...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: IngelaH
·
Träning Min häst är väldigt nafsig och även bufflig så nu vill jag ha tips på hur jag ska vänja av honom vid det. Han är 6 år och blev...
Svar
11
· Visningar
2 817
Senast: Soranto
·
Träning Jag undrar varför man ska ha båda för? Om man vill stanna sin häst behövs väl inga sporrar? :o Snällt om nån kan förklarar för mig :)
5 6 7
Svar
123
· Visningar
7 947
Senast: amaroneclassico
·
J
Träning I dag red min dotter ut på sin häst sensam på grund av att jag hadde så mkt och göra. :confused: Hon sa att hästen hadde kasstat sig i...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: jojjogalopp
·
K
Träning Hej :) Jag skulle behöva några vettiga tips till mig och mitt frieserblandis sto på 6år. Har ridit i ca 5½år och jag och en kompis har...
Svar
1
· Visningar
876
Senast: Miaa
·
Nh?
Träning okej, nu vill jag att alla som vet vad NH är skriver hit! alltså vad är egentligen NH? okej natural horsemanship.. men räknas till...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: Sammet
·
S
Träning Hejhej (: Någon som kan förklara för mig hur man får hästen snyggt ner på tygeln? Tacksam för svar! /Stalltokig
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Bellson_
·
Träning Nu e d så att jag prata med en tjej som bor i danmark hon bodde här i sverige innan å då hade hon en fullblodsarab som ja tyckte hon red...
2
Svar
24
· Visningar
2 254
Senast: Nenneh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp