Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Fick hem min nya häst i lördas hon är 4 år och är ett varmblod. hon bryr sig inte om sadel eller så heller men min lillasyster hade...
Svar
7
· Visningar
810
Träning Hur gör ni när ni är ute på promenad med hästen? När man rider så räknas man som fordon, men det kan man ju inte räknas som när man går...
Svar
18
· Visningar
1 537
Senast: Madelene
·
W
Träning Undrar om ni har några bra förslag på att mjuka upp en gammal häst. han är en angelo arab, vallack & 27 år. han är pigg och så, men han...
Svar
6
· Visningar
1 417
Senast: Mirrejones
·
H
Träning Heeeejsssansveejsan . . Jag har en isis som är 9 år . . Nu när det är ganska kallt så undrar jag om ni vet några SÄKRA lekar som man...
Svar
2
· Visningar
2 963
Senast: Millan_gulligast
·
C
Träning jag har en 10 år gammal arabvalack som ja haft nu i snart tre år o för de mesta så gå de inte att galoppera!!!:confused: han bara tramsa...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: connie
·
K
Träning Lös longerade fullblodet nu förra *ömmh* Lördagen och i galoppen såg jag det att hon ibland hoppade jämfota med bakbenen ja exakt som en...
Svar
8
· Visningar
2 311
Senast: Krulidut
·
Träning En häst som blev T-märkt för x antal år sedan, är fullt ridbar nu. Får man tävla i klubb tävlingar med den? El är det olika ifrån...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: fijja
·
Ridning Vilka av er här rider i damsadel? Vad har ni för erfarenhet av det? Teknik? Gymnastisering av hästen? Kläder? Gärna bilder!:)
2
Svar
34
· Visningar
4 689
Senast: Folshult
·
M
Träning Vad tror ni? Jag upplever hästen lugn i psyket, inga olater i stallet osv. Att hoppa upp är aldrig några problem. Under framskrittningen...
2
Svar
28
· Visningar
2 472
Senast: Tender
·
P
Träning Jag skulle behöva massor av tips när det gäller att vara ledare över en ranghög häst när man rider. Min häst är en oehört snäll och...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Siggelina
·
Träning Jag köpte häst för ett tag sedan. Hon var helt underbar när jag provred henne. Gick i fin form och jag hade ingenting i handen. När jag...
Svar
2
· Visningar
871
W
Träning Hejsan, min häst har lite svårt att bära sig i galoppen - byter gärna till korsgalopp i svängar, bryter av eller springer ifrån mig...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: Seabaz
·
H
Träning Jag har ett problem. Det är så att min ardenner hon bajsar överallt! I vattnet i krubban, i fönstrena (genom gallret), över till hennes...
2
Svar
30
· Visningar
2 711
H
Träning Jag har under min hästverksamma liv ridit in ett 20-tal unghästar, men jag har ALDRIG någonsin stött på någon som har så svårt att fatta...
2
Svar
22
· Visningar
2 469
Senast: A-K.Eng
·
F
Träning Hejsan, Hur många gånger per vecka kan man tömköra en häst ?
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: johannaaaa
·
W
Träning Är alla 2 åringar som min? Hon är sååå snäll i stallet och hantera, leda mm. Men så foort vi kommer ut i paddocken blir hon hel vild...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: Fahlis
·
  • Låst
Ridning Eftersom det blev så tråkig stämning på utmaningen tidigare så startar jag en ny... Hur många galoppsprång får ni in på säg...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: IngelaH
·
Ridning Mitt 17-åriga arabsto, som jag har tränat AR med under sommaren och hösten, har hittills gått på ett tredelat tränsbett som hon har...
Svar
5
· Visningar
1 146
Senast: Cornelia
·
J
Träning Har en 13-årig d-ponny kille som jag och mamma haft i snart 1,5 år. Han är mkt trevlig och social men har börjat bita rätt mkt nu...
Svar
8
· Visningar
2 079
Senast: CowboyDreams
·
Träning får kanske möjligheten att byta box ganska snart men är väldigt kluven om jag ska göra det, finns lite för och nackdelar, och jag kommer...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: LillaVita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp