Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Hejsan, Hur många gånger per vecka kan man tömköra en häst ?
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: johannaaaa
·
W
Träning Är alla 2 åringar som min? Hon är sååå snäll i stallet och hantera, leda mm. Men så foort vi kommer ut i paddocken blir hon hel vild...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Fahlis
·
  • Låst
Ridning Eftersom det blev så tråkig stämning på utmaningen tidigare så startar jag en ny... Hur många galoppsprång får ni in på säg...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: IngelaH
·
Ridning Mitt 17-åriga arabsto, som jag har tränat AR med under sommaren och hösten, har hittills gått på ett tredelat tränsbett som hon har...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Cornelia
·
J
Träning Har en 13-årig d-ponny kille som jag och mamma haft i snart 1,5 år. Han är mkt trevlig och social men har börjat bita rätt mkt nu...
Svar
8
· Visningar
2 081
Senast: CowboyDreams
·
Träning får kanske möjligheten att byta box ganska snart men är väldigt kluven om jag ska göra det, finns lite för och nackdelar, och jag kommer...
Svar
16
· Visningar
1 207
Senast: LillaVita
·
Ridning Hej allihop.. Jag har länge kollat runt lite här och där på snygga byglar till min Elisabeth sadel.. Kan inte bestämma mig för...
Svar
5
· Visningar
989
Senast: Zahlo
·
A
Träning Är det någon mer än jag som har häst som inte gillar smällare. Eller hon blir snarare hysterisk. Förra nyår så skadade hon sig på...
Svar
16
· Visningar
1 726
Senast: gruvponnyn
·
M
Träning Jag är i valet och kvalet om jag skall ta steget ut och köpa egen häst. :confused: Har ridit på ridskola i 2 år plus att jag har varit...
2
Svar
22
· Visningar
2 526
Senast: Seabaz
·
J
  • Låst
Träning Hejsan! Det är så att jag ska börja undervisa en tjej på mitt fjordsto, och jag kan inte komma på vad jag ska göra för något. Så...
Svar
3
· Visningar
2 329
Senast: IngelaH
·
M
Träning hon ar lite vinglig....:( ar det nagon som har nagra bra ovningar for att ova upp balansen hos hastar?
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Ella_99
·
F
Träning Min fyraåring följer efter mig när han går lös. Och jag vet inte vad det beror på, eller hur jag ska tolka det... Hjälp? Detta är...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: FiaPiaLisa
·
M
Träning Hejsan! Den här tråden har antagligen hamnat fel, ber i såna fel hemskt mycket om ursäkt! :bow: Iaf har tänkt försöka komma igång med...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: Thora
·
Träning Dags för mer trickträningsinspiration! Hästen har äntligen fått lite lust att lära sig nya saker igen, så nu vill jag inspireras! För...
2
Svar
29
· Visningar
2 060
Senast: sthu
·
Träning Skapar den här tråden av högst egoistiska skäl! Hoppas någon vill svara. Jag är nyfiken på vilken utbildningsnivå ni anser att en...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: Solis
·
E
Träning Det gäller en häst som definitivt kan räknas som en problemhäst som uppenbart blivit fel hanterad. Han visar 0 känsla 0 stress 0...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 660
Senast: aldente
·
K
Träning Ponnyn är livrädd för vatten. Och då menar jag verkligen livrädd. Det går bra om man låter honom själv typ gå i vattnet (efter...
2
Svar
20
· Visningar
1 804
Senast: minnisjasmin
·
I
Träning Moderatorn får gärna flytta tråden om den ligger fel. Hur tränar man hästen att bli trafiksäker? Hur har ni gjort för att era hästar...
Svar
17
· Visningar
1 268
Senast: isse
·
Träning En vän har ett äldre umesläp där bakluckan är ganska tung att lyfta upp. De funderar på att sätta dit fjädring så att det blir lättare...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: LadySara
·
S
Träning Hej jag har problem med att få min häst att fatta höger gallopp. Jag har provat allt. Jag har bett en ridlärare att prova tom. hon hade...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: stall M
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp