Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Är alltid noga med att tvätta bettet ordentligt efter varje användning men efter en tid bildas alltid en lite strävare beläggning på...
Svar
5
· Visningar
1 887
Senast: Smulan75
·
Utrustning hej. Jag har haft min storhäst i 3 månader nu & han är lite styv i munnen,iallafall på det bettet han har nu. Just nu har han ett...
Svar
16
· Visningar
1 276
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Vad finns? Jag har oproportionerligt breda vader (ca 40-41 cm i omkrets) och är i övrigt lång och rätt normaltjock. De flesta stövlar...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: Siggan
·
Utrustning Har alltid haft Horseware täcken men nu tröttnat på dessa eftersom jag har tre ston som kissar ner svansremmen (och allt annat...
Svar
18
· Visningar
1 146
Senast: Cilva
·
Utrustning Min ena skylt på transporten lossnade i höstas. Köpte ny lagom till att det var vintervila (för transporten) och nu är det dags att ge...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: Habina
·
Utrustning Nu har jag letat som en tok efter en ny transport. Och som läget är nu så lutar det åt ett nytt Thiel primus. Jag tyckte det var rymligt...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: akleja
·
Utrustning I min ungdom, typ för 100 år sedan, fanns i stort sett bara remontgrimmor. Var har dessa tagit vägen? Varför är det så svårt att hitta...
Svar
15
· Visningar
917
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag borde verkligen byta ut min hjälm och det är helt omöjligt att hitta något vettigt nu. Är det någon som vet när de nya hjälmarna...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 726
Senast: nothalfbad
·
Utrustning För ett år sedan köpte jag ett Thule/Brenderupsläp. Var nöjd med det. Inget fancy alls, men funkade att köra ponny i:) Nu har vi dock...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: Mearas
·
Utrustning Jag vet att minst en person här har gjort egna pannband som blev jätteläckra. Är det fler som har gett sig på det? Vill ni visa bilder?
25 26 27
Svar
521
· Visningar
106 537
Senast: Mimmimamma
·
Utrustning Min häst måste ha en gräsreducerare för att kunna få lite frihet utan att bli sjukligt fet. Jag har en äldre variant av GG men den...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Trolltider
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 416
Senast: Camigween
·
Utrustning hur funkar det här med att få ut ny hjälm på försäkringen vid olycka/avdruttning? någon som har lite pejl på detta. hittar bara en...
Svar
11
· Visningar
2 260
Senast: palle
·
Utrustning Jag behöver en ny sadel till min unghäst. Hästen har jättekort, rund rygg och är åt det vidare hållet ca 95-105 grader. Jag vill ha...
2
Svar
36
· Visningar
5 493
Senast: pink_angel
·
Utrustning Har lånat hem en Passier Optimum för prov och ev senare köp. Hästaffären hade ingen egentlig koll på ålder och storlek. De säger att...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: Wembley
·
Utrustning Kommer så småningom behöva köpa nya ridstövlar och står i valet och kvalet om vilket märke jag ska välja. Jag har funderat på följande...
Svar
8
· Visningar
1 232
Utrustning Ja, som rubriken säger; Hööks medverkar tydligen till att man kan lämna saker som man inte behöver till närmsta butik och så...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Ponylove
·
Utrustning Om ni hade runt 30 000 att lägga på ett släp, vad skulle ni leta efter? Min magkänsla säger egentligen att jag borde hitta ett äldre...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
10 340
Senast: Egonson_
·
Utrustning Spånar på att byta transport äger idag en VV -97 enkelaxlad, som det mesta är utbytt på och nu är det dags att byta stora delar igen...
Svar
16
· Visningar
1 469
Senast: jemeni
·
Utrustning Kanske hade frågan platsat i renoveringstråden, men jag chansar med ny tråd. Hur bör äldre släp egentligen tas om hand/servas/skötas om...
Svar
6
· Visningar
1 528
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp