Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Man hör ju ofta om att böjda spår ska vara så slitsamt för hästar, och när hästar som har varit halta ska rehabiliteras så får ägarna...
Svar
5
· Visningar
1 865
Senast: gylle
·
Hästvård Fick denna artikel i mailen idag, verkar intressant tycker jag. Känner inte till tidningen som publicerat artikel (Equine Chronicle)...
Svar
1
· Visningar
826
Senast: ameo
·
Hästvård Fundersam... Bildas en "fångnacke" då hästen får fång (och på hur lång tid bildas den i så fall) eller kallas det fångnacke för att...
2
Svar
35
· Visningar
5 103
Senast: cassina
·
Hästvård Nu har min häst fått fång :( tyvärr. Hon ska stå inne tills smärtan gett med sig (ca 4-7 dagar trodde vet). Sedan ska hon ju få gå ute i...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: arabia
·
F
Hästvård sa min hovslagare sist hon var ute. Men det finns ju många som påstår motsatsen. Hur ligger det till egentligen?
Svar
14
· Visningar
1 835
Senast: Ämelie
·
Hästvård Ni som har erfarenhet/eller vet något om. sådana fläkt-skador som kommer då hästen halkar (utåt med ett framben). kan ni titta hit...
2
Svar
22
· Visningar
5 863
Senast: älgen
·
Hästvård \"Extrem\" trötthet efter lektionsridning Jag har ett 18-årigt sto som är fräscht för sin ålder och i god kondition. Hon rids sju...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: Nina83
·
Hästvård Lite dumt formulerat, men ni förstår kanske?... Iaf, måste hästen vara avlivad innan man får tillbaka dom?
Svar
2
· Visningar
829
Q
Hästvård Idag var det värre än vanligt, på nollan på morgonen så hästarna fick täcken på sej. Framåt middagen var det soligt och varmt, och när...
Svar
9
· Visningar
1 551
Senast: Lord Owen
·
Hästvård \"Ekologiskt\" avmaskningsmedel. Ngn som har provat det? Och i så fall, FUNGERAR det? Jag var förra veckan hos en kamrat som har ett...
Svar
9
· Visningar
2 320
Senast: gonkan
·
A
Hästvård \"eftervård\" foderstrupsförstoppning? Hoppas alla kloka orkar en runda till... Har läst åtskilliga gamla trådar här, bland annat om...
Svar
12
· Visningar
7 388
Senast: Ulla-Bella
·
Hästvård Va ute i stallet kl 8 på kvällen igår o fixa o dona....när ja kom till stallet imorse kl 7 va hästen svullen i kindkejdegropen...såg...
Svar
8
· Visningar
1 666
Senast: Jempan
·
N
Hästvård Min pålle tycker inte om att bli klippt, men han sätter sån enorm vinterpäls att det blir omöjligt att träna om man inte klipper...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: _Runaway_
·
  • Låst
Hästvård En kompis till mig diskuterade storleken på sin 3-åriga D-ponny med sin (barnens) tränare, för risken finns att ponnyn växer över...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 622
Senast: coari
·
Hästvård Pållan har haft lite mugg av och till under höst och vinter. Det är inte mkt alls, bara kanske 3-4 små skorpor i varje framkarled, men...
Svar
9
· Visningar
2 383
Senast: ako
·
D
Hästvård Är de farligt om en häst får i sig något av en sådan där "do not eat" sak som ligger i te x probimin burkarna? alltså blir dom väldigt...
Svar
6
· Visningar
884
I
Hästvård Min inackodering skadade ögat häromdan, det svällde upp rejält och rann lite, men försvann dan efter. Ägaren misstänkte att hon blivit...
Svar
5
· Visningar
2 070
Senast: Idka
·
I
Hästvård Jag hamnade i en liten diskussion här om dagen efter att en människa tittade på min häst med värmekamera. Denna påstod att det var något...
2
Svar
20
· Visningar
3 519
Senast: Jamme
·
Hästvård jag vill se bilder på hästar med en bra hovlängd/form, räcker att bilden är från kotan (eller typ mitten av skenan) och ner (så man får...
Svar
10
· Visningar
1 957
Senast: emindy
·
Hästvård var det en hovslagare som sade åt mig vid ett samtal om min häst. Hur kan h*n vara så tvärsäker på det? Finns det några belägg för hur...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp