Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En del kanske har hängt med om allt som hänt min häst?? Idag så skulle jag köra minisen som går i samma hage (enda stall kompisen) och...
2
Svar
26
· Visningar
2 020
Senast: LaMaya
·
Foder & Strö Hade en liten diskussion i stallet häromleden, och undrar nu därför... B-jäst - proteinrikt eller inte? Jag har ALLTID trott att det...
Svar
4
· Visningar
1 019
Senast: sissu
·
Hästvård Jaha, då var hästen lite risig. Började med att hon i förrgår vägrade äta lunchfodret och ensilaget. Hon var riden ett ganska hårt pass...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: aniratak
·
Foder & Strö Nu vet jag inte om det finns nån som ställt samma fråga här nyss, jag frågar ändå. Hur mycket grovfoder ger ni era hästar, vad är det...
Svar
13
· Visningar
946
Senast: Björk
·
Foder & Strö God morgon! Finns det någon morgonpigg här som kan svara på vad formeln för köldtillägg är? Alltså hur mycket extra grovfoder/100 kg...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: Björk
·
C
Hästvård Nån som har nått tips om vad man kan göra när man ska raka en häst som är jääääätte kittlig? sist va det rodeo i stallet, kan det undvikas?
Svar
19
· Visningar
2 037
Senast: annaa
·
M
Hästvård hej, brukar ni låta hästen vila efter kylning eller hur gör ni? det kan väl inte vara farligt? :crazy:
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Pelle_P
·
C
Hästvård Jag inser att min förra tråd strider mot forumets regler. :smirk: Testar igen att formulera om mej och hoppas verkligen att tråden får...
Svar
19
· Visningar
3 250
Senast: Jutka
·
H
Foder & Strö Hej! Min häst ska stå i ca 2 veckor till funderar på att ge fibergi låg under tiden och även under i gångsättningen! Han blir för pigg...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: Hardie
·
V
Hästvård min häst har spatt, är dessutom tydligt halt, vilket inte gör framtiden så ljus... det jag nu undrar är om det verkligen inte finns...
Svar
9
· Visningar
1 346
Senast: Desert_Wind
·
F
Hästvård Eller vad man ska kalla det..Min häst (bruksnordis) har en förbannat grov hals...han är inte tjock i övrigt, men halsen "hänger" ...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: sissu
·
P
Foder & Strö Jag funderar på att börja fodra min häst med betfor igen (hon har fått det en period tidigare). Anledningen är att jag antagligen ska...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Hejsan! Tänkte ställa av min häst i 2 mån, alldså bara gå i hagen (ca 10 tim /dag) hur mycket ska man sänka på fodret? Han får nu...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: Taz
·
Hästvård Min starthäst fick korsförlamning det senaste jobbet, vad kommer det av? Vi har inte ändrat några rutiner, varken i träning eller foder...
Svar
6
· Visningar
1 528
Senast: Cambrie
·
P
Foder & Strö fick hem hösilagebalar av en ko bonde idag, fick även med analysen på silaget men jag förstår den inte rikigt :confused: det står...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: Philomena
·
P
Foder & Strö Nu börjat vårat stall gå över till ensilage istället för hö. Ensilaget är ivägskickat på analys men vi har redan börjat ge. Jag har...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: henrik
·
G
Foder & Strö Iom att vi byter stall, byter vi upp stallhyran en bra bit också. :crazy: Foder ingår i den nya stallhyra, dock inte så att det räcker...
2
Svar
23
· Visningar
1 699
Senast: GoddessOfLove
·
S
MJ
Foder & Strö Igår satt jag och tittade i Charlies pärm som jag fick med när jag köpte honom. Bl.a fanns det flera uträknade foderstater som han fått...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: puckis
·
M
Foder & Strö Någon som vet om de kommit ut i hinkar än ? Jag skulle behöva tips på något man kan ge för att jämna ut Ca/p halten förutom med miner...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: mannis
·
Foder & Strö Vi har två hästar i stallet och funderar på att börja utfodra med hösilage. Vad är billigare? Blir hästarna lösa i magen av hösilage...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp