Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ett sto på G med mycket spännande stam :d. Hon har dock en skada i SI-leden (som jag har förstått inte är en egentlig led?), och...
Svar
13
· Visningar
2 675
Senast: Fredag
·
A
Avel Det kommer ju upp ganska mkt i trådarna här, att mna inte ska avla på hästar med dåligt temperament, men vad räknas som dåligt? Är inte...
Svar
13
· Visningar
2 226
Avel Ni som håller på en del med avel, finns det någon typ av brunst som man direkt, utan undersökningar, kan säga kommer att göra det...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Asa_S
·
Avel Ngn som vilken station som har honom om han nu är tillgänglig?
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Fenestra
·
Avel Danska "bruksprovet" för palominos verkar pågå nu. Bilder från löshoppningen har kommit upp... Vad säger vi i Sverige? Finns det...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 471
Senast: Argamak
·
Avel Är ett bra temperament jämförbart mellan hopphingstar och dressyrhingstar? (Med ett bra temperament i det här fallet menar jag cool...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 065
Senast: zarmino
·
Avel Hej i höstrusket! Finns det ngn motsvarighet för blup för tex tyska, danska och irländska hingstar? Någon som vet var det går att...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: Fredag
·
Avel ASVH har ju sin blupsida på nätet för jättesmidig sökning på stam och avkommor, resultat osv. Någon som vet om det finns något...
Svar
4
· Visningar
1 891
Senast: fialotta40
·
Avel Så vilka hingstar kommer "reas" ut? Och vad finns det redan för billiga hingstar inför 2012 års sesong? Nu tänker jag på "hbl" hinstar.
Svar
4
· Visningar
1 435
Senast: Görel
·
Avel Jag är inne på Sandro Hit-blodet till mitt sto, e Ult 894 - Ganesco 503 - Haakon 561. Hon är 162 cm hög och hyfsat ädel, med tanke på...
Svar
7
· Visningar
1 638
Senast: Abeona
·
Avel Vilka av dessa stammar anses som "bäst" Och vilken "inriktning" är den avlad på? Dressyr/hoppning. Tar fäderna och tar med om det...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Cyllene
·
W
Avel Som Medalj, Premier, CE Magnum och Girlan Bey! Deras utställningsmeriter änner jag väl till samt att tre av dem har höga...
2
Svar
20
· Visningar
1 706
Senast: roxanne
·
Avel Hehe... detta är bara ytterligare en nyfiken-i-en-strut-tråd från mig :D frågan lyder...: finns det något i stil med "avelsvärdering"...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: LillaMy84
·
Avel äh, kommer inte på vad de heter, namnet som man kan lägga till alla föl man får :) är kanske inte samma regler i sverige som i...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Askersund
·
Avel Bara en liten undran: Är här några som har betäckt ett sto utan stam/sto av annan ras/korsningssto eller liknande med en ASVH-hingst...
Svar
14
· Visningar
3 508
Senast: jenniealba
·
W
Avel Jag går i tankar att använda mig utav Tsarevitj 1130 om han går igenom bruksprovet nu i februari. Vad det någon som såg han visas...
2
Svar
31
· Visningar
3 866
Senast: Emelie3
·
O
Avel Jag vet att det finns någonstans där man kan efterlysa ammor eller om man har ett sto som förlorat sitt föl, jag hittade här på buke men...
Svar
9
· Visningar
1 309
Senast: ameo
·
Avel Någon här inne som vet vad det är/var för pris. Har stött på det några gånger genom årens lopp, nu senast i en text angående gamla...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: ancan
·
Avel Jag har kikat runt lite på nätet och i synnerhet i USA skriver de ofta om "5 panel test", särskilt i samband med avel. Jag tror att det...
Svar
3
· Visningar
2 108
Senast: Pilot
·
Avel I ridsport nyligen var det en intervju med en elitryttare om vad han tyckte att (halvblods)uppfödarna borde satsa på. En av hans poänger...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 374
Senast: Binsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp