Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

H
Hästmänniskan Var idag på en andra intervju på ett hästfoderföretag, för en tjänst som försäljare/foderrådgivare. Detta är nytt för både dem och mig...
Svar
19
· Visningar
1 691
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan Nu kommer ytterligare en av alla dessa "vad är denna häst värd?-trådar". Jag har fått erbjudande om att köpa min nuvarande foderhäst och...
Svar
13
· Visningar
1 200
Senast: __Stilett__
·
Hästmänniskan Är det verkligen tillåtet? Vad kan det få för konsekvenser för en eventuell ny ägare? Den är reggad (antar jag) men har ej pass. Detta...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Luleå
·
Hästmänniskan Har lite frågor för en bekants räkning. Hon har idag enbart ston och valacker och använder stona till avel. Nu funderar hon på att...
Svar
10
· Visningar
2 232
Senast: Centaur
·
M
Hästmänniskan Vilket typ av tegel ska jag använda till att mura boxar med? Och måste den vara frosttålig?(är ju "inomhus") Tar gärna emot tips på vad...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: marwin
·
L
Hästmänniskan Vad har ni för erfarenheter av hästransportfirmor? Skall snart hämta hem min 1 åring, till stället är det 46 mil. Funderar nu på att...
Svar
14
· Visningar
2 007
Senast: linnéa
·
P
Hästmänniskan Jo du läste rätt. Vi lät våran vbl.v. Stanna kvar hos en granne när vi skulle flytta från orten.Han hade flyttat så mycket att vi tyckte...
Svar
16
· Visningar
2 688
Senast: Mim
·
Hästmänniskan har hittat en medryttare åt min D-ponny. Kom att fundera på om man behöver skriva ett avtal/kontrakt för medryttare? Lite om hur hon och...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: moiran
·
L
Hästmänniskan Ska måla om i stallet hemma på mina föräldrars gård som dom är nyinflyttade i.. ska flytta in hästar där i augusti men jag tänkte börja...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Gisburne
·
M
Hästmänniskan Vad kostar det ungefär att sko om en Islänning? :confused:
Svar
7
· Visningar
839
Senast: Mitrolle
·
Hästmänniskan Är det någon här som vet hur lagen lyder när det gäller hästar på bete? Jag menar med skydd för framförallt värmen. Kanske någon som...
Svar
3
· Visningar
910
Hästmänniskan Med tanke på myten (?) om detta med att lädergrimma är ett krav i transport för att försäkringen ska gälla så undrar jag vad som gäller...
Svar
1
· Visningar
665
Hästmänniskan Något som köpt ett 4-hästars oisolerat stall från Bruksstallet och kan ge en fingervisning om hur mycket det kostar? Jag har försökt...
Svar
12
· Visningar
5 129
Senast: MiaMaria
·
Hästmänniskan Obs! Ingen annons! Slängde ut en annons om mitt staketmaterial som jag ska sälja och nu ringde det precis en kvinna som ville köpa...
Svar
5
· Visningar
801
I
Hästmänniskan Hej! Vi håller på med ett projektarbete i skolan. Vi skulle behöva veta hur mycket 5ha betesmark kan kosta i södra Sverige?(Helsingborg)...
Svar
4
· Visningar
2 116
Senast: Gizza
·
V
Hästmänniskan Vet inte om jag lägger denna tråden rätt nu :angel: Men iaf, har jag hört rätt att det är så att chipnumret ska stå på mätintyget...
Svar
10
· Visningar
1 019
Senast: Fialotta999
·
P
Hästmänniskan Jag är jätte ny på Buke men har läst mycket här en längre tid.... Det verkar finnas så otroligt duktiga och erfarna människor här så...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: Pampas
·
Hästmänniskan Det är så väldigt mycket mer praktiskt att ha stora koner istället för hinderstöd när man drar en typ löshoppningsbana. Vet nån vart man...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: Mli
·
P
Hästmänniskan Jag funderar på att gå hovslagar utbildningen i norvik. Efter examen och slutprov så blir man godkänd hovslagare och efter ett års...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Paradis
·
K
Hästmänniskan Har ni något tips på en bra binda att rida i???det bara skaver.:confused: :crazy:
2 3
Svar
40
· Visningar
8 543
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp