Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hej ni jag har varit lat och bara låtit min f.d travhäst galoppera i vänster galopp. jag lärde honom kommandot galopp från marken först...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: CallMeAce
·
T
Ridning Har ni några tips på hur man kan få hästen att lyssna bakåt? Han är väldigt lätt att styra, öka, och ja, göra vad som helst med, MEN han...
Svar
12
· Visningar
1 205
Senast: Tilly
·
M
Träning Var iväg med ponnyn, på ditvägen klampa han in för ingenting i transporten men då hade han en kompis där inne också. Men på hemvägen...
Svar
7
· Visningar
792
Senast: suisyola
·
Träning Min arab kille på 18 år har nu tyvärr fått stått ca en månad.Först gick vi omkull så jag skadade knät,sen har vi haft is gata på rid...
2
Svar
20
· Visningar
1 631
Senast: charmant
·
K
Ridning Hejsan, jag är en novis både var det gäller detta forum och AK. Jag har dock sedan en tid tillbaka varit en relativt flitig läsare här...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Rikkan
·
Träning Den amerikanska kvinnan som var på en ridskola ngnstans i Stockholm. VAD var det hon ville uppnå med sina övningar? :confused: Jag måste...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 785
Senast: oh_darling
·
M
Träning .....kan vara rätt svårt ibland :crazy: Har en treåring som är hur snäll som helst att ha att göra med, men ibland har han väldigt svårt...
Svar
8
· Visningar
890
Senast: molla
·
H
Träning Ett rätt omtalat ämne som jag gärna vill höra era åsikter om. När är det okej att bestraffa? Personligen tycker jag att det aldrig är...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 116
Senast: Horsewhisperer
·
S
Träning Att göra med en häst som har svårt att lita på människor. Har ni några tips? Är medryttare på en arab som antagligen blivit misskött...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: sante
·
Träning Nån som har nått tips på hur man kan göra när en häst fått för sig att bajsa i krubban "varje" natt? Är ävldigt frustrerande att behöva...
2
Svar
39
· Visningar
3 435
Senast: reccan
·
R
Träning Nu har pållen fått en "tugga på matte" ryck igen, han hugger inte,men kniper tag i jackan och sen står han bara å håller...*suck*...är...
2
Svar
38
· Visningar
2 359
Senast: bigganl
·
F
Ridning brukar det ju heta bland dressyrfolket. NU skall jag dock skryta jädrigt mkt här. Jag var på programridning igår för en av våra mest...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 978
Senast: josse
·
Träning Vart i litteraturen hittar man information om vad som gäller för hästars fodringstider?? Det är ju bra om hästar kan få mat så ofta som...
2
Svar
30
· Visningar
2 522
Senast: Raeman
·
N
Ridning Kan det vara möjligt att få se på bilder där framåt, nedåt är tillräckligt att jämföra med "när en häst går på bogarna".Inbillar mej att...
2
Svar
23
· Visningar
2 818
Senast: Frida_s
·
P
Träning Har en i stallet som rider för en NH instruktör, Hur ser en sån lektion ut? Håller på med NH från marken och har flyttat sidvärters...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: zolan
·
B
Träning **behandla ALDRIG en häst illa** **sjänkla ALDRIG om du bromsar samtidigt**
Svar
15
· Visningar
1 611
Senast: Görel
·
T
Träning Finns det inga regler för en hästägare som har hingst? :confused: Grann stallet har en hingst som inte är könsmogen än (9månader) men...
Svar
5
· Visningar
2 296
Senast: Oscar
·
Y
Ridning Vad menas med det egentligen? Jag har läst Akademisk ridkonst och ridning på kandar och en hel del här på forumet. Och inte lyckats bli...
Svar
13
· Visningar
1 392
Senast: true_blue
·
F
Ridning ....vad är igentligen skillnaden?? vad är skillnaden mellan det som man rider på spanska ridskolan och AR, tex??? snälla förklara...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: Flyger
·
Ridning Jo. Kanske är det så man gör :rofl:
Svar
8
· Visningar
1 249
Senast: hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp