Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

D
Utrustning Skulle verkligen behöva tips på vad jag ska lägga på min jämn runda ponny som totalt saknar manke, hon är dessutom mkt besvärad av...
Svar
6
· Visningar
1 426
Utrustning Någon som äger eller har ridit i en Horse Saver allround, syntetsadel ? Är materialet bra? Är sadeln tung? Eva :confused:
Svar
2
· Visningar
770
Senast: superbusan
·
Y
Utrustning Är det någon skillnad, ur säkerhetssynpunkt, på en hjälm för 200 kr (typ Börjes och Hööks billigaste) och en för 2000 kr? Förutsatt att...
Svar
7
· Visningar
7 602
Senast: squirlett
·
Utrustning På islandshästsidan finns en tråd som heter hemuppgift. Där hänvisar Sleepy till en dansk hemsida som säljer sadlar, bl.a. bomlöst. Där...
2
Svar
21
· Visningar
2 461
Senast: Djurjouren
·
B
Utrustning är det någon som vet något om romanosadlarna från börjes? är lite intresserad av dressyrvarianten, men vill ju inte köpa den om det...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: blindabelinda
·
Utrustning Kan man kapa sporrar? Jag köpte ett par i onsdags, 18 mm, jag tycker de är lite långa :crazy: Men det fanns inte kortare än så.
Svar
9
· Visningar
937
Senast: Lorelie
·
T
Utrustning Vad har ni för erfarenheter av ridbyxor med mycket: - Bomull - Polyester - Viscose Själv har jag den erfarenheten att bomulls är...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: hästmyran
·
N
Utrustning hur fungerar ett pelhamsbett? Måste man ha en delta till det? såg en tjej rida utan.. hon använde alltså två tyglar till det. hur...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: NoRoses
·
S
Utrustning Har en undran angående bomlösa sadlar som jag ej har fått svar på när jag läst tidigare trådar. Sadel utan bossor (typ torsion &...
2
Svar
32
· Visningar
1 906
Senast: Sweet
·
C
Utrustning Behöver veta vad det är för märkning på tränset. Det är ett åttakantigt märke med vit botten. Guldkant och svarta bokstäver med...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Qodrofenia
·
Utrustning skulle behöva någon som kan klura lite på mina frågor och hjälpa mej. :p Blir galen på dessa sadlar. Hade en Hubertus Flexline...
2
Svar
26
· Visningar
2 280
Senast: WULP
·
P
Utrustning hej jag behöver verkligen hjälp de är så att jag va ute och red i skogen med 2 andra och allt gick jättebra tills vi skulle trava och...
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Pamme_Jaspin
·
Utrustning :( åh jag blir snart galen. bytte den gamla sneda ropinsadeln för nåt halvår sedan mot en bättre märkessadel, reining som verkade passa...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: svea
·
L
Utrustning Om sadeln åker fram är bommen för smal då eller för vid?Om det är ett ganska stort mellanrum mellan manke och framvalv?
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Welsh
·
Utrustning Hej! märkte idag att mina ridbrallor håller på att gå sönder...(h**kskvalitet, men ändå :smirk:) Vilket märke har ni, hur länge har ni...
Svar
8
· Visningar
2 245
Senast: Cyllene
·
Utrustning Var på mässan i göteborg i fredags. Där de gjorde reklam för Krafft-produkter så sålde de även täcken och shabrak där det stod KRAFFT...
2
Svar
21
· Visningar
2 850
Senast: JAG
·
Utrustning i Februari köpte jag ett nytt bett till min pålla, istället för det tredelade jag ridit på förut, men som är för stort. Ett rakt, svagt...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: svea
·
H
Utrustning jag rider ett d ponny sto som är ganska jätte SEG, men om hon vill så blir hon skit pigg.. jag rider henner med sporrar när jag...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: fossig
·
H
Utrustning hur hårt ska det sitta.?
Svar
3
· Visningar
694
Senast: sweep
·
S
Utrustning Baksvisselen skal være høyere enn forsvisselen, men hvor mye? Jeg har fått tilbud om en brukt griffin X-vid, bomvidden passer, og...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: beauspirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp