Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hej! Den 18/3 kastrerade vet. min 2-åring. Jag var ute och gick med honom (förutom hagvistelse) två gånger per dag. Två dagar efter...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Jag har ett sto som är 7 år e. Krius XX och Le Mexiko. Hon går bra i dressyren och skulla säljas nu i vår för mer än 100 000kr. Men nu...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Lobelia
·
Hästvård Fick hem en ny häst i dag som ska kastreras i dagarna.Vad går det på ungefär och hur länge är det box vila efteråt och så?Vill veta allt...
Svar
1
· Visningar
818
I
Hästvård Köpa & sköta fångponny? Vad ska man tänka på om man köper en ponny som har haft fång, förutom magert bete? Ponnyn ifråga är en...
Svar
16
· Visningar
1 710
Senast: Ponnymamman
·
I
Hästvård Har hållit på nu i mer än ett år med att få unghästen att dricka från vattenkoppen! Har provat både att lägga i godis och att stå...
Svar
8
· Visningar
872
Senast: Dragonfruit_
·
F
Hästvård Min älskade halvfoderhäst bröt benet i hagen idag. Vi fick bara 2,5 månader tillsammans, men det var tack vare honom som jag fick...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: Widerberg
·
Hästvård Hur ser era hästars rasthagar ut. Rasthagen som min häst går i saknar öppna ytor och det är fullt med träd i hagen. Nu har jag börjat...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Mela99
·
Hästvård Var kan jag hitta aktuella forskningsrapporter om detta? Orsaker, symptom, behandling. Jag vet att orsakerna inte är 100% utredda...
Svar
8
· Visningar
837
Senast: moli
·
Hästvård tänkte träna lite på banan idag och när jag skulle börja trava så kände jag att hästen haltade på höger fram. satt av och sprang med...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Filou
·
Hästvård bokstavligen. min häst har fått ett sår (kan vara broddspark men det är lixom inte svullet eller en bula runt omkring osv som det skulle...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: Huntress
·
P
Hästvård :cry: Mitt sto på 22 år har nåt fel med njurarna.. Blodprovet visade att njurvärdena som normalt ska ligga på 150 var över 270... :(...
Svar
15
· Visningar
2 595
Senast: Splittan
·
S
Hästvård Min snart 3-åriga halvblodsvallack har ett blåsljud på sitt hjärta. Det upptäcktes av en tillfällighet då han undersöktes av veterinär...
Svar
9
· Visningar
5 342
Senast: Immer
·
S
Hästvård Vad har ni för erfarenheter när hästarna får ont i bakknäna, hur har ni behandlat och vad har det berott på ????
Svar
18
· Visningar
5 325
Senast: pialotta
·
Hästvård idag på ridskolan där jag vikarierat som ridlärare en tid kollade jag igenom lektionshästarna och hittade ett par (i mina ögon) mystiska...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Lazio
·
Hästvård Vad kan det vara för fel?? Min kompis har ett sto med föl vid sidan. Fölet är lite över en månad gammal. En månad innan fölet föddes...
Svar
9
· Visningar
1 134
F
Hästvård hej jag undrar om ni kan ha ngn aning om vad detta kan vara. Hästen har på senare tid gått mycket sämre på hårt underlag än mjukt. På...
Svar
3
· Visningar
1 107
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Har ett fullblod med väldigt rena ben i vanliga fall. Kom in i går med ett bakben som kanske kanske i efterhand var lite svullet. Idag...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: TantEster
·
B
Hästvård hej undrar vad ni tycker om detta- jag och en kompis praktiserar på ett stuteri/ridskola och där har de föl-avelssto ja nästan alla...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Axelle
·
Hästvård Finns det någon här som har egna erfarenheter av någon häst som fått kvarka :devil:? Blev den jättesjuk? Hur lång tid tog det tills man...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: susanne
·
Q
Hästvård Ungefär hur ofta behöver man verka ett föl/unghäst? är det samma som skoning, ca 8 veckor?? eller är det typ var 6:E vecka?
Svar
4
· Visningar
732
Senast: AnetteJT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp