Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Köpte en ridhäst för 2 mån sedan. Det gick en och en halv månad från provridningen tills jag köpte h*n. Där i mellan var det många som...
Svar
9
· Visningar
1 343
Senast: bussig
·
M
Träning vad gör du för kropps språk /röst m.m. när du ska med era hästar: svenga(höger och vänster) backa gå frammot stanna trava(om du gör...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Millan_gulligast
·
S
Träning (e medlem här sedan tidigare, vill va anonym i just detta ämne, vet ni vem ja e så håll helst tyst om dt). Då de finns några här som...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: Hattifnatten
·
Träning Min kille harj äte bråttom in och springer gärna genom staketet om han inte får gå in först... Vad göra åt detta? Alla dar går de juh...
Svar
3
· Visningar
781
Träning Dags att ta tag i uppsittningsträningen igen. För hästen alltså :angel: Gick bra ett tag med hjälp av godis, men är det för mycket att...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Totola
·
L
Ridning när man ska börja rida hästen på stång finns det något tips vilken stång man ska börja med? rider nu med ett rakt eggbett men funderar...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: Totola
·
K
Träning Håller på med en liten kille nu, han fyller 1 i år (-07.) och är mogen och tuff av sig, vill gärna se nya saker. Just nu brukar jag bara...
Svar
17
· Visningar
1 308
Senast: Krulidut
·
Träning ha funderat lite om longering och ha läst i böcker och så. i böckerna så kan man longera typ varje dag innan ridning och enligt folk så...
Svar
13
· Visningar
1 499
Senast: Ellyne
·
E
Träning Hej! Min häst vänder huvudet utåt då vi rider i fyrkantsspåret. Det är ingen skillnad om vi rider åt vänster eller höger. Veterinären...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: bubbel
·
E
Träning hur skall jag få min häst att tycka det är roligt att galoppera?:confused: hon har inga problem med att trava och är inte heller halt...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: Eccu
·
L
Träning Jag skulle behöva lite hjälp med min varmblodsmärr. Hon har en otrevlig tendens att gapa och "hugga" i bettet varje gång jag tar i...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Totola
·
Träning Fick hem ett hbl sto som är jätte sur o har nu börjat visat tendens på o sparka när dom som har stallet ska ge henne mat eller sätta på...
2
Svar
23
· Visningar
2 089
Senast: miamiSwing
·
Träning Kan man ha hingst och valack ihop i hagen? Valacken är 10 och hingsten 2. Hingsten är som en hingst är typ, :p lite kaxig och så men...
2
Svar
21
· Visningar
2 294
Senast: BernT
·
D
Träning Idag så skulle jag ut o rida en sväng.När jag har suttit upp och börjar rida ser jag en stallkompis komma gående.Jag stannar till och vi...
2
Svar
24
· Visningar
2 798
Senast: SiZo
·
R
Träning hej. Jag har ett 8-årigt sto, ca 165 i manke. Hon är väldig ouppfostrad. När man går med henne så småtravar hon bredvid, när man har...
2
Svar
23
· Visningar
2 250
Senast: Allimac76
·
Träning Jag har svårt att bestämma mig, och kan behöva lite råd. Jag har ett treårigt gångartssto som jag antingen tänkte visa på 3 års eller...
Svar
5
· Visningar
1 360
T
Träning Jag håller på och rida in min 03:a nu (vissa omständigheter har gjort att det inte har gjorts tidigare), och han sköter sig rätt bra...
Svar
7
· Visningar
906
M
Träning Någon som har någon ide om varför hon visar tänderna samt lägger huvudet på sne? Ser ju inte klookt ut ibland
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: Midnight_Rose
·
C
Träning Mitt sto har "vätska" i juvret. Hon har haft föl för 3år sen och hon är inte betäckt! Ska jag "mjölka" henne? Är rädd att hon blir...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: nocki
·
M
Ridning Min förra tråd försvann! Vilka ska gå? Jag ska, mkt spännande! missan
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Helan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp