Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Hejhej, jag har skrivit i en annan tråd men fick typ 1 svar bara, och det hjälpte inte mig så mkt, 7 april 2007 fick jag en 15årig(nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 974
Senast: ellenkarra
·
Träning Kan en häst födas sur? Jag har en som varit sur sedan han kom till mig den förste december 2007. Innan dess var han i stort sett helt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 364
Senast: kolblakkur
·
Träning Jag har börjat rida igen efter ett uppehåll. Men vad ska man göra för att slippa träningsvärken?? Jag rider ju bara en gång i veckan...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: bengall
·
Träning Hej! Har ni något tips på vad man kan göra när hästen inte står still vid uppsittning och man inte har tillgång till ngn som håller i...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Tibra
·
F
Träning Det har gått några månader sen jag började sätta igång min häst efter hälta, och det har hela tiden gått framåt. Jag har krävt mer och...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: Uddatyp
·
B
Träning På söndag åker jag för första gången till ridhuset för löshoppning med min 3åring. Vi har tidigare Skuttat lite lösa hinder i paddoken...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: Bettan 07
·
E
  • Låst
Ridning Rider ni era hästar med tränsbett? och isf hur går dom med tränsbett jmf med hur dom går på stång och kapson?
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 527
Senast: mackan
·
M
Träning Tittat och frågat i de andra trådarna hur man GÖR när man lär in trick! ingen som svarar frågat även på andra sidor men där svarade de...
Svar
14
· Visningar
1 357
Senast: Älvan11
·
I
Träning eller går i takt - vad hon nu sade. Är det att hästen går lika på alla fyra ben. Konstig och banal fråga kanske men jag vill veta om jag...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: majola
·
Träning Min häst är halt behandlad i ena kotan för andra gången. han har dessutom så jäkla mkt överskottsenergi så igår attackerade han en hund...
Svar
17
· Visningar
2 015
Senast: Fille
·
Ridning Hej Jag vill sååååå gärna köpa en Espaniola, har ingen sadel till den nyanlända hästen. Jag antar att stoet kommer att "muskla om"...
Svar
3
· Visningar
1 221
T
Träning Min gamla ponny har varit utlånad till en väns dotter i lite mer än ett år. Men nu på sista tiden har han varit halt lite till och från...
Svar
3
· Visningar
717
Senast: thekid
·
A
Träning När jag har ridit så hoppar jag alltid av, tar av sadeln och lägger på ett täcke och knäpper upp nosgrimman. När jag går framför...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: JeennI
·
A
Ridning Hej, Jag håller på att göra och översätta en websida som handlar om barock dressyr men kommer inte på vad grejerna heter på...
Svar
14
· Visningar
1 582
Senast: Alkemisten
·
R
Träning Jag hoppas att detta är tillåtet, jag måste bara få uppmana andra att titta på den här mannen och vad han gör med sina hästar. Man...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: Ella_99
·
Träning Jag är nyfiken på hur ni gör i vardagen med era hästar. Hur gör ni helt konkret när ni ger hästen mat? Binder ni upp hästen på...
Svar
15
· Visningar
1 374
Senast: HHD
·
Träning Lite historik: Jag har ett varmblod som nyligen har lärt sig att galoppera, det går super. Hon tar rätt galopp och verkligen lyfter på...
Svar
3
· Visningar
915
Träning Jag har ett ganska allvarligt problem med min nya pålle. Fick hem henne för ca 3-4 veckor sedan, 8 årigt fjordsto som bara gått i hagen...
Svar
7
· Visningar
3 776
Senast: elfi
·
Träning Har borjar rida en ung herre som annu ar under utbildning. Jag har helt glomt bort hur det ar, ska man fatta galoppen nar hastens yttre...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: scesar
·
Träning det är så att min häst blir väldigt tung i handen när jag rider och när jag ska ge han stöd på tygeln så medför de att jag lutar mig...
Svar
9
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp