Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning har nu varit utan nästan 2 månader. efter divers problem med den gamla, i kombination av ett "skavsår" så var jag tvungen att vara utan...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: vinkelina
·
Träning Hej Allihopa! Jag har en liten fråga om longering, har precis blivit medryttare på en fd ridskolehäst. Han verkar bara ha blivit riden...
Svar
19
· Visningar
1 824
Senast: mackan
·
Ridning Jag undrar lite, vad gör det för skillnad mellan korta eller långa "piggar" på kapsoner? Ställer frågan här eftersom ridkapsoner...
Svar
4
· Visningar
1 005
F
Träning jag har en shettis som nyligen blev valack... jag vet inte om det kan spela in lite men nu är det så att så gott som varenda gång jag...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: arabia
·
Träning Var ute igår kväll med min arab och hade sällskap av en tjej ifrån stallet som red på sitt sto. Det brukar gå bra att vara ute...
Svar
14
· Visningar
1 526
B
Träning Hej Buke. Jag blir så inspirerad när jag ser alla otrolig underbara ridbilder här, och jag vill så gärna få min egen pålla trevlig i...
2
Svar
20
· Visningar
3 685
Senast: jinx
·
S
Träning ja, som rubriken lyder, hur ska jag motionera honom? han går med en gammal stöt i en ganska liten vinterhage nu, och rör sig inte alls...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
9 058
C
Träning När ja e ute o rider brukar min andre häst bli lite tokig, gnäggar o halvspringer runt i boxen. Brukar lägga in höm och det är dock...
Svar
8
· Visningar
948
Senast: marwin
·
Träning Det är såhär.. Min lilla vita är kollad i munnen och han hade en liten hake som ska tas bort nästa vecka, thats it ungefär. Veterinären...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Cissi_K
·
M
Träning För några veckor sen var jag ute och red med mitt halvblod sto i skogen. Vi galopperade en bit och helt plötsligt sparkade hon bakut och...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: Maybe
·
N
Träning Ungefär hur ofta brunstar ston på sommaren?? Är det olika på olika säsonger eller spelar det ingen roll??? Är väldigt nyfiken och...
Svar
16
· Visningar
1 625
Senast: zeus
·
K
Träning Jag har köpt ett gotlandsruss sto på 6 år 128 i manken. Jag är själv är 17 år och är 152 (stannat i växten) och väger 45 kg, Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 418
Senast: Eira
·
F
Träning Hej , Vet inte riktigt hur jag ska börja förklara mitt problem , men men ska försöka. Jag har ett åtta årigt sto hemma med humör. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 845
Senast: Frejja
·
J
Träning Min 15åriga lilla pålle är livrädd för allt vad bommar heter. För två år sedan tävlade han hoppning på hög nivå men efter att några...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: josephinel
·
  • Låst
Träning skulle vilja ha lite tips och råd om övningar eller så för ryggmuskulaturen som man kan göra i ridhuset.. Inte med bommar (vet annars...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hej! Visst är det jobbigt när man inte kan rida på vintern, t.ex. för hårt i paddocken, blaskigt eller halt. Jag har lite krångligt...
Svar
7
· Visningar
1 570
Senast: Wippos
·
Träning Min nya medryttarhäst är inte så rolig alltid. Jobbar morgon och kväll idag, åkte till stallet och tänkte rida. Men han vägrar komma in...
2
Svar
24
· Visningar
2 810
Senast: Alva11
·
Träning Okej, jag provar göra en ridtråd, och är väldigt glad om den kan hållas 'rumsren'! =) Problemet är enkelt egentligen, den teoretiska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
6 484
Senast: ako
·
M
  • Låst
Träning Hej jag har en -04, halvblod. Har haft en vila på 6 veckor. Nu är det dags att sätta igång honom.:bump: Hur gör ni?
Svar
1
· Visningar
711
Senast: mysko
·
Träning Kan/ska man spänna in hästen när man tömkör? Har lite smått börjat tömköra min häst eftersom jag väntar på den nya sadeln som vi...
Svar
1
· Visningar
1 327
Senast: LECH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp