Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Nu har jag letat & letat, men jag hittar banne mig inte igen namnet på ett dataprogram (jag tror det är ett gratisprogram dessutom) som...
Svar
4
· Visningar
1 631
M
Anläggning Jag har hört flera gånger att man kan bygga lösdrifter av lastbilsflak! Men nu hittar jag verkligen INGEN information om detta! Går...
Svar
5
· Visningar
2 459
Senast: Dana
·
Anläggning Nu är det på G. Det ska bli ett murat stall med måtten 7*14, med murade mellanväggar, dörrar och fronter är inte valt ännu. Byggnaden...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: bejkonfis
·
Anläggning Kan man göra ett hållbart trästaket utan att sätta plint för varje stolpe? Dvs bara slå ner stolpen i jorden? Man borde väl kunna...
Svar
8
· Visningar
2 056
Senast: leia
·
Anläggning Ni som byggt nytt stall, hur höga ytterväggar har ni på byggnaden, alltså upp till takstolarna så att inte hästarna ska kunna komma åt...
Svar
10
· Visningar
1 535
Senast: Solis
·
Anläggning Det finns ett stall här i närheten som inte har några boxdörrar. De har två stora och ganska finmaskiga galler med lite grövra ram som...
Svar
11
· Visningar
1 994
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Mina hästar står på lösdrift. Allt fungerar bra förutom att nordsvensken är herre på täppan och tar det hon vill ha helt enkelt...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: leia
·
P
Anläggning Jag kommer alldeles snart börja bygga murade boxar i min gamla lagård, men har fortfarande ingen aning om hur jag ska göra med...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Snowball
·
Anläggning Jag och sambon vill gärna ha en liten gård med typ två hästar, alltså inte ett så stort ställe, en till två rimliga hagar, inte någon...
Svar
2
· Visningar
3 240
Senast: Pigan
·
A
Anläggning Några frågor om det praktiska inför placering och bygge av ridhus. *Hur nära en skog kan man lägga ett ridhus? * Måste det finnas...
Svar
3
· Visningar
1 634
Senast: tomten
·
M
Anläggning Vi kommer troligt vis att köpa en lite gård här i byn, en gård med 3ha mark och stor lada som skall byggas om till stall för fyra...
Svar
7
· Visningar
1 239
Senast: MiaMaria
·
Anläggning Tittade på fotboll igår och kom ihåg att jag sett flera fotbollsplaner där de har värmeslingor (eller något liknanden?) under marken för...
Svar
4
· Visningar
3 811
Senast: Lena_B
·
Anläggning Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderator får flytta den om den ligger helt tokigt =) Har fått en ny häst i stallet och...
Svar
4
· Visningar
1 341
Senast: Armani__
·
Anläggning Sitter och läser igenom djurskyddsmyndighetens hemsida angående måttbestämmelser (än så länge .. ) och har fastnat lite på...
Svar
12
· Visningar
1 447
Senast: elle12
·
Anläggning finns de sådana? kom på att de skulle vara kul att göra nått sånt i sommar, gärna på en proffsig gård med dressyrinritning
2
Svar
25
· Visningar
5 528
Senast: Lella
·
Anläggning Hittar massa gamla trådar i ämnet men ingen riktigt uppdaterad. Jag vill ha en automatisk grindöppning på 2 ställen i hagen. Ofta...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Skuggfaxe12
·
Anläggning Just nu ligger det ett riktigt tjockt snölager här i Stockholm, och våra vinterhagar är finare än någonsin. Men jag bara bävar inför den...
2
Svar
25
· Visningar
2 830
Senast: tessiem
·
Anläggning Hej! Behöver lite hjälp att bena ut frågor gällande arrende. Låt säga att man arranderar en ladugård, ett hus som behöver byggas...
Svar
3
· Visningar
1 445
Senast: Tacitus
·
Anläggning Oså kommer det ännu mera snö nu.. Jag har inte sett någon sån här tråd innan, ta gärna bort den om det redan finns en. Tänkte...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 249
E
Anläggning Undrar om någon har koll på lagstiftning eller rekommendationer gällande användandet av byggfläktar i stall. Har meningsskiljaktigheter...
Svar
15
· Visningar
5 416
Senast: Tacitus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp