Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har blivit erbjudna att köpa en stor gård i Ryssland med massa mark (~1000 ha) plus att det också ingår ett stuteri med någon form av...
27 28 29
Svar
564
· Visningar
109 355
Senast: Hovis
·
Anläggning Jag ska bygga om ett uthus till ett häststall. :D Men jag har en del frågor som jag vet att underbara bukisar kan svara på :D ¨ Min...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 311
Senast: p_c
·
M
Anläggning Vi har plastade balar som vi nu drar i smöre efter 4-hjulingen på snön till stallet men ska köpa en riktig traktor med grip - nu är...
2
Svar
37
· Visningar
19 419
M
Anläggning Vilka maskiner behövs för att göra 35-kgs hösilagebalar variant horsehage? Är det en speciell plastare?:confused:
Svar
17
· Visningar
9 933
Senast: tiffy
·
T
Anläggning Hej på er alla! Jag har ett inte helt ovanligt vinterproblem - för mycket snö för att hästarna ska få en stöt av elstängslet. Vi har...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: Nanook
·
S
Anläggning Vet att det har funnit trådar innan ang foderbord osv men nu skulle jag vilja se om det finns några här inne som har bilder eller...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Sighttosee
·
Anläggning Hej på er! Min situation är att jag har ett stall som nu är inrett med 2 storhästboxar och 2 ponnyboxar. Min tanke är nu att gå till...
2
Svar
20
· Visningar
2 604
Anläggning Nu håller jag på att bli helt galen! Jag har aldrig haft detta problem förut då jag har ganska fogliga hästar som gärna stannar innanför...
Svar
12
· Visningar
1 499
Senast: Amha
·
Anläggning Hjälp en vilsen och totalt grön själ :angel: Vi fick förra sommaren besked om att vi haft stora blodmasken på våra hästar och måste nu...
Svar
8
· Visningar
6 196
F
Anläggning Ja from idag är det äntligen förbjudet att ha taggtråd till sina hästar. Mina grannar har fortfarande sina hästar på taggrråd idag...
2
Svar
32
· Visningar
3 827
Senast: linnilinn
·
V
Anläggning Skulle behöva lite hjälp med vilka punkter man ska ha med när man hyr ett helt stall(5boxar). Kan helt enkelt inte komma på något bra...
Svar
2
· Visningar
2 296
Senast: Tacitus
·
Anläggning Iår har jag varit flitig som tusan med att mocka hagen. Ren självbevarelsedrift må så vara, i våras höll jag på att bli galen på all...
2
Svar
29
· Visningar
3 616
Anläggning vi planerar att bygga en paddock i vår och har då börjat fundera på att ha träflis som översta lagret! är det någon som har ridit på...
Svar
15
· Visningar
5 465
Senast: Elisabethh
·
S
Anläggning Läste en gammal tråd förut där någon beskrev att h*n hade luckor uppefrån loftet som släppte ner höet på bestämda tider och det lät...
Svar
19
· Visningar
2 736
Senast: Barbacka
·
B
Anläggning Hej Vi ska bygga boxar i en ko-lagård. Ska ta ut allt och bila bort betongen i mitten som varit typ "foderbord". Har ni tips och...
2
Svar
38
· Visningar
7 979
Senast: linnilinn
·
Anläggning Hej! Jag och sambon har precis köpt oss en gård med en ladugårdsbyggnad som ska bli stall till sommaren :D. Det är nu jag behöver...
2
Svar
35
· Visningar
3 819
Senast: linnilinn
·
Anläggning Får man ett ökat parasittryck om det blir överblivit grovfoder i hagen? Jag tycker det låter konstigt att det skulle bli mer...
Svar
8
· Visningar
1 587
Senast: Amk
·
T
Anläggning Ni som har gödsel i container, vad väger den ungefär per kubik? Det är ffa. vikten på spån eller torv som jag är intresserad av...
Svar
1
· Visningar
6 645
Senast: Gervin
·
Anläggning Finns det egentligen några nackdelar med att ha 10 + i stallet även på vintern? Förutsatt att luften är bra såklart. För det är väl...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 170
Senast: daphna
·
Anläggning Hur löser ni eran gödselhantering? Gjuten platta, container eller annat? Hur fungerar det och vad kostar det er? Hur mycket gödsel...
2
Svar
31
· Visningar
9 537

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp