Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Min ena dotters ponny ska gå i liten hage i 3 v. p.g.a hältbeh. i kotor fram. Direkt efter hon ätit upp gick hon rakt genom staketet...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Brian-03
·
Träning Har stött på ett problem vid longeringen med nya pållen, han kommer in till mig hela tiden men går inte att få ut honom på spåret igen...
2
Svar
35
· Visningar
2 608
Senast: Voorwijks_bambi
·
Träning Hejsan! Har en fråga, igår kom det en ny häst till stallet. Super söt liten valack. Dock gick han väldigt stelt när han kom av bussen...
Svar
6
· Visningar
1 012
Ridning Finns här några som valt att rida in sina unga på kapson, jag har ridit in förr med sidepull men jag inbillar mig att steget från kapson...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 264
Senast: Totola
·
Träning Hej! Jag skulle vilja pröva NH med min ponny,men vet inte hur man gör/vad det finns för övningar. Så ALLA ni som har nåra bra på...
Svar
7
· Visningar
16 973
Senast: Pernilla_
·
S
Träning Hej! Tänkte höra lite om era åsikter här.. Nu vet jag ju att smaken är ju otroligt olika från ryttare till ryttare, men vill gärna få...
2
Svar
22
· Visningar
2 275
Senast: Immer
·
L
  • Låst
Träning oh my god! har ni sett denna: http://www.youtube.com/watch?v=lkxOp_xfVEg&feature=related att det bara finns såna människor som...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Immer
·
Träning Det är nog många av oss som börjat sin ridkarriär på en ridskola någonstans i Sverige. Jag har förstått att kvaliteten på ridskolorna...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 174
M
Träning Hej, millan och jag har utväcklats massa och har fått en fin relation till varann! bara för ngra dagar sedan var allt helt normalt,hon...
2
Svar
22
· Visningar
1 908
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Tänkte kolla vad övriga hästsverige tycker är bra med deras tränare, inser ju att det antagligen kommer att skilja sig lite från person...
2
Svar
21
· Visningar
1 679
Senast: Raeman
·
P
Träning Vill bara dela med mig av den största utmaningen jag övervunnit detta år..hittills. ;) Igår var det alltså dags för min sista lektion...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Fial0tta
·
M
Träning vilket håll ska hästen vara ställd åt för att fatta rätt galopp? inåt, eller hur? :confused: totalt hjärnsläpp!
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Lilla_My
·
L
  • Låst
Träning Hur har ni lagt upp eran unghästs träning from 2½ halvt års ålder?
Svar
1
· Visningar
608
Senast: IngelaH
·
N
  • Låst
Träning här kommer mina bidrag:)[/IMG] man får inte vara rädd för något:) [/IMG] [/IMG]
Svar
10
· Visningar
1 390
Senast: IngelaH
·
Träning Min pålle har helst plötsligt fått för sig att han inte kan ridas i paddocken. I skritt går allting galant. Jag kan be honom om vad som...
Svar
12
· Visningar
1 497
Senast: C_L
·
P
Träning Jag har på senare märkt att jag lutar mig väldigt mycket framåt, speciellt i trav och galopp. I skritten sitter jag relativt bra och...
Svar
13
· Visningar
1 237
Senast: pumpqin
·
B
Träning Hur lång tid tar det för en häst att bygga tillbaka sina muskler. Har tidigare varit tävlad dressyr lätt klass. Sedan felriden i 4 mån...
Svar
3
· Visningar
1 075
Senast: lilla_myran
·
Träning Hur får man en överladdad häst att lungna ner sig? Min nordiskille är super pigg, rider ca 5-7 ggr veckan. Förstår att han inte går att...
2
Svar
23
· Visningar
2 606
Senast: lilla_myran
·
B
Träning Köpte en ridhäst för 2 mån sedan. Det gick en och en halv månad från provridningen tills jag köpte h*n. Där i mellan var det många som...
Svar
9
· Visningar
1 343
Senast: bussig
·
M
Träning vad gör du för kropps språk /röst m.m. när du ska med era hästar: svenga(höger och vänster) backa gå frammot stanna trava(om du gör...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Millan_gulligast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp