Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Ridning Funderar köpa en sån sadel till min arab, är rätt så kort i ryggen. Men finns dessa sadlar också i en mindre sitsstorlek än 17 tum...
Svar
7
· Visningar
2 103
Senast: Jennifer80
·
N
Träning letar efter fler tips och lösningar på extremt glada hästar:rofl: som brallar och sliter sig när de släpps ut på morgonen. flera olika...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 734
Senast: Sandan
·
S
Träning Hej, jag har en kompis som har köpt ett halvblod från vår ridskola. Nu har hon ett problem som vi försöker lösa tillsammans.. Allt...
Svar
17
· Visningar
2 278
V
Träning Jag brukar vara med min kompis på hennes ridskola. VARJE gång jag är där så går det bra ibland kanske hästen vägrade hoppa men annars...
Svar
14
· Visningar
1 085
Senast: Mtv
·
V
Träning När jag om min kompis skulle hämta en häst i hagen kom han inte till min kompis. Jag försökte och gick lååångsamt fram till honom (min...
2
Svar
28
· Visningar
2 139
Senast: Busen
·
F
Träning Hej! Jag har en tysk ridponny (har lite arab, eng. fbl m.m i sig) som är 9 år, ganska lik en arab. Som de flesta araber har hon ibland...
Svar
15
· Visningar
2 010
Senast: Alltid Hanna
·
M
Träning Hej jag har en halvblodsdam på 13 år. Hon har i tidigare år hoppat 1.20 hoppningar, och jag tänkte att jag eventuelt skulle ut och hoppa...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: älgen
·
A
Träning några tips på övningar som är bra för att få hästen att inte överreagera då den tycker att något är farligt - trots att det egentligen...
Svar
8
· Visningar
2 043
Senast: alaila
·
S
Träning Är det bara jag som tycker det är svårt att veta vad de menar när de skriver söker rutinerad ryttare? För i hennes ögon kanske jag är...
Svar
15
· Visningar
1 590
Senast: sandrabjelkelov
·
Träning Tjo! Har börjat nosa litegrann på PNH med skötisen, speciellt "7 games" och det går hyffsat (bara tränat 2-3 gånger) då han i grunden är...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Zab
·
Träning Har ett arabsto på 17 år som jag alltid har försökt rida på ett mjukt och okonstlat sätt. Så lite utrustning som möjligt, aldrig...
Svar
10
· Visningar
1 178
Senast: Ponnytant
·
J
Träning Undrar om någon kan komm med tips om varför min vanligtvis snälla nordsvensk va så dum igår!! En tjej va här och red en tur med min...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: ponytails
·
V
Träning Viste inte vart jag skulle lägga dena men det belv att jag la den här. Jag har hört att om man sträcker ut armen över hästens mankhöjd...
Svar
16
· Visningar
1 499
Senast: älgen
·
Träning Jag skulle behöva tips på att ta min markträning till en lite högre nivå. Har bara haft hästen i 1,5 månad men han är väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: HHD
·
D
Träning Har någon råd, tips eller erfarenhet hur man gör med en häst som får fullständigt panik när bakbommen läggs på? Tyvärr har det varit så...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 861
Senast: Kickis
·
Träning hur ska jag bära mig åt att ta hem en ettårig häst som aldrig varit uppbunden, hanerad eller transporterad?? 18 mil. Vara lös...
2
Svar
23
· Visningar
3 227
Senast: Madelene
·
L
Träning Ska sätta igång mitt gamla varmblod (12år). Han har gått i hagen i 2 år och då stått på havre, mineraler samt fri tilgång på ensilage...
Svar
11
· Visningar
1 070
Senast: lakrits
·
L
Träning Bestämd ryttare ska det stå i rubriken, skrev fel :p Jag har kollat lite på hästannonser nu på senare tid. I en del står det...
Svar
4
· Visningar
1 437
Senast: Elina8
·
Z
Träning Det händer att min lille häst sparkar när jag hoppar honom. Det innebär i det här fallet att jag har honom i grimma och grimskaft och...
Svar
7
· Visningar
923
Senast: Zab
·
J
Träning Långt inlägg. Hejsan. Jag skulle behöva lite rådgivning eftersom att jag känner att jag och mitt vblsto inte kommer någonvart...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 138
Senast: jennie_havanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp