Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, men provar här. Någon här som lärt sin häst några tricks? Isf vilka/vilket och hur...
2
Svar
21
· Visningar
1 868
Senast: clusia
·
Träning Hur länge kan man köra en häst i transport utan att ta rast? Eller ja, hur gör ni? Inte vad regelverket säger utan era humana åsikter!
Svar
1
· Visningar
1 212
Senast: qtrsforpleasure
·
Träning har haft min häst i ungefär 3veckor nu. Först så gick han tillsammans med en häst i en hage, men de funka inte för dom bara bråka och...
Svar
5
· Visningar
1 530
Senast: catya
·
T
Träning Har ju för tillfället ingen tränare som kan hjälpa mej. Men med hjälp av mycket böcker/filmer och fantasi så har jag och ponnyn provat...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Ellyne
·
D
Träning Jag vill veta hur stora hagar ni har till era hästar, sommar respektive vinter och hur många hästar ni har på den ytan. Själv har jag ca...
Svar
13
· Visningar
1 643
Senast: Mitrolle
·
Träning Den tråden verkar ha pysit i väg, och eftersom det gick så j*kla bra att rida idag så skapar jag en ny :angel: Men hur går det med era...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: Emsan
·
Träning Hej! Min kompis rider en varmblodsvallack som är 6 år, hon sa häromdagen att han gnisslade tänder när man red honom. Jag: Men det är...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: Voorwijks_bambi
·
B
Ridning Jag tyckte samlingen förtjänade en egen tråd. Så vi fyller på med tecken på hur man ser/känner att hästen är samlad. Gärna med...
17 18 19
Svar
378
· Visningar
25 182
Senast: flashlight
·
K
Ridning Tänkte köpa en lädertöm för arbete från marken på akademiskt vis. Men vilken längd ska jag ta? Hästarna kommer att ha en mankhöjd på...
Svar
12
· Visningar
1 256
Senast: Dorinda
·
Träning (länk till artikeln) http://horseconnexion.org/ForumS/viewtopic.php?t=78 Alltså VAF*N? Är det det bara jag som blir helt galen av...
2
Svar
26
· Visningar
2 763
Senast: Elizette
·
L
Träning Står inför det roligsate som har hänt mig..min dröm om egen häst är nära att besannas...:banana:.. Nu är det så att jag har tittat på...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: frida_n
·
E
Träning Hej Jag har aldrig Longerat förut och tänkte därför be er om lite värdefulla tips. Hur skall jag gå tillväga? Vad behöver jag för...
Svar
7
· Visningar
3 219
Senast: gutenviks
·
K
Träning Nu behöver jag hjälp av er här på buke. Vår granne har ett stall, där det står en fjording, han har stått där så länge jag kan minnas...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Immer
·
H
Träning Hej jag tänkte bara fråga om man kan träna en häst med karp fullt ut? är lite osäker så jag tänkte bara fråga någon som vet mer om det=)...
Svar
11
· Visningar
3 959
Senast: Sar
·
Träning Jag har en liten shettis som sällskap till mitt varmblodssto,just för jag vill minimera riskerna för skador och så är det ju så enkelt...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Konie
·
  • Låst
Ridning Enligt önskemål startar jag en liten tråd, där man kan bolla idéer och önskemål om lustfyllda diskusisons/ridträffar inom...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
28 997
Senast: IngelaH
·
E
Träning En häst i stallet går inte att leda om han inte går bakom en :crazy: Det är inte min häst men jag måste hantera den flera gånger i...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: Camilla82
·
Ridning Vad finns det för böcker att tillgå på svenska eller engelska utöver Katrin Wallbergs bok som tar upp arbete vid hand? Jag har hittat...
Svar
6
· Visningar
1 768
Senast: Migo
·
T
Träning Har fått en liten fundering. Enda sen jag köpte min häst(ponny) i höstas så har jag tränat väldigt mycker ledarskapsträning. Och jag har...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 401
Senast: Totola
·
J
Träning Har varit och tittat på en häst idag och bestämt mig för att ta hem den. Ska först prova den i 2 veckor och se hur det går. Det är en 5...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: Jonna86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp