Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Vad skulle ni hitta på med en häst som gärna bli lång och tung, drar nästan ryttaren ur sadeln. Och springer gärna iväg med en låg form...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Emale
·
Träning Hur noga är NI med för & eftervård efter era ridpass? Ska man bara ut & skritta så är det väl rykt som är för & eftervård, men om ni...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 219
Senast: Snobben
·
Träning Jag funderar på att efter ca. 10 års uppehåll att börja rida igen. På den enda ridskola som finns i närheten står det att...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: BeastieBabe
·
E
Träning Hej, Jag vet att liknande trådar har postats här, men jag skulle ändock vilja ha er hjälp. Jag har bara haft min foderhäst i tre...
Svar
14
· Visningar
9 208
Senast: Totola
·
Träning Vad betyder markarbete för dig? För mig är det att jobba med markbommar/cavaletti, dressyr med bommar liksom :p Men har hört 3 olika...
2
Svar
23
· Visningar
4 226
Senast: lakrits
·
B
Träning Hej! Min foderponny som precis fyllt fem år håller på och konstrar så mycket när jag rider ut med honom. Jag har haft honom i knappt...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: ujent96
·
Träning hör gör man med ridskolehästar som nafsar/bits när man tränsar,sadlar o håller på med dom???många ridskolehästar gör ju så här,ska man...
2
Svar
20
· Visningar
3 526
J
Träning Hej. Jag vet inte vad som har hänt med min ena häst som är ett varmblod. Han har varit hur lugn som helst när man har ridit honom. Men...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: JennieKinnunen
·
Träning moderator: om tråden ligger fel så vg. flytta den. jag vet att det finns tidigare trådar om detta, men eftersom de har blivit så gamla...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 399
Senast: tess91a
·
N
Träning Måste skriva av mig och få råd om någon orkar läsa... När vi köpte D-ponnyn sa dåvarande ägarna att det hade varit en del problem...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: jessivega
·
Träning Denna tråd borde ligga i "igångsättningstråden" och kommer säkert att flyttas dit, men den tråden verkar ha dött för det är sååå sällan...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Torill
·
Träning Liten spinn off på tömkörnings tråden på gnägg, där det verkar vara lite problem med vad som är vad... Vad har ni lärt er är vad...
Svar
15
· Visningar
2 497
Senast: bigganl
·
C
Träning Bästa sätt att vänja häst bli snabbspolad efter leriga hagdagar? vattnet är "livsfarligt" ... antingen rör hon inte en fena för att...
2
Svar
21
· Visningar
1 818
Senast: CarolineNSV
·
B
Träning Har tänkt att åka upp till sthlm för att hämta hem 2 hästar från olika orter, men kan man köra dom i samma transport utan problem?.. har...
Svar
16
· Visningar
2 349
Senast: Gnist
·
Träning Hej alla! Skulle vilja ha lite funderingar, erfarenheter, tips osv kring formen på en häst jag nyligen börjat rida. Lite bakgrund...
Svar
10
· Visningar
1 799
Senast: Vica
·
Träning Vad är tanken/syftet bakom det? Hästen släpps i skrittmaskinen med en gjord om magen med inspänningar i. var och besökte ett stall...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 977
Senast: flashlight
·
Träning Hur rider ni hästar som går bakom hand och lätt krullar ihop sig lite? Inte heta hästar som går bakom lod för att de vill galoppera...
2
Svar
20
· Visningar
7 195
Senast: Majs
·
N
Träning Jag undrar om det finns ngn här på Bukes som har byggt en egen form av höautomat av ngt slag, el en grind av ngt slag. Om ni har det så...
Svar
5
· Visningar
4 279
Senast: Thora
·
Träning Vi har ett litet stall med plats för 5 hästar, jag har en häst som e rätt hög i rang, och igår släppte vi ihop honom med en häst som är...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Russin8
·
S
Träning jag har ett ardennerföl på 8 månader. han är uppfödd av människor med flaska och har varit med om en hel del i sitt unga liv redan...
Svar
18
· Visningar
1 430
Senast: Casco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp