Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Ridning Jag har en häst som inte kan ha bett i munnen, en fd totalt misslyckad travare (trots far som sprungit in 10 millioner;-) hon dräglar...
Svar
5
· Visningar
1 466
Senast: elbereth
·
T
Ridning Idag hade jag och några lite diskutioner angående träna till piaff. Så jag tänkte höra hur ni "buke" har gjort/gör eller ska göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 316
Senast: _Blippan66_
·
K
Träning Jag har ett problem som jag inte får bukt på. Det är så att han (endast i vänster varv) drar ut väääldigt mycket när jag rider på...
Svar
17
· Visningar
1 448
Senast: Tuvisen
·
Träning Köpte boken då många här på Buke rekommenderade den. Men jag tycker att den är lite väääääl basic? Eller är jag för dålig för att fatta...
Svar
13
· Visningar
1 542
Senast: cristobal
·
H
Träning Har ni era hästar inne över natten än? Jag bor i norra småland och det är nästan aldrig minus, hästarna har vinterpäls och dom har fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 036
Senast: Piraja
·
Träning Gillar normalt sett inte termen "ledarskap" men nu får det bli så för enkelhetens skull; Har en häst som är väldigt ranghög i hagen...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 968
Senast: Totola
·
Träning Hur "lär" man smidigast en häst att kunna följa med som handhäst? Förutsättningen måste ju vara att de två hästarna trivs ihop. Brukar...
Svar
17
· Visningar
2 237
V
Träning Hej! Jag ska till helgen åka och titta på en häst som jag ev ska bli medryttare på. Tidigare när jag träffat nya hästar så har jag...
Svar
3
· Visningar
1 753
Senast: Pilot
·
F
Träning köpte min en amerikansk travare förra veckan och igår tänkte jag trav på henne men de gick värkligen inte försökt allt man kunde tänks...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Jane_Done
·
L
Träning Hejsan! Har ni några tips när hästen blir väldigt tung i handen? Ha en bra dag! .
Svar
10
· Visningar
961
Senast: LiselotteA
·
Träning Mina föräldrar har äntligen bestämmt sig för att bygga stall hemma ! Både jag och min mamma är hästintresserad och nu när vi övertalat...
2
Svar
34
· Visningar
3 512
Träning Vi har minst sagt problem med morsans häst. Hon häver sig ur hagen när man ska hämta en av de andra. Hon kommer galoperande i full...
2
Svar
20
· Visningar
2 399
Senast: morgaine
·
H
Träning Hello alla horselovers,jag är en kille som bor på landet och många grannar har mycket hästar det är så ståtliga djur.På hagen jämte mitt...
Svar
7
· Visningar
6 954
Senast: morgaine
·
J
Träning Ni som rider på ridskola, inte privat alltså, hur stora är era gruupper? Går just nu på en ridskola med ca 12 personer i varje grupp...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 998
Senast: Henny
·
Träning Jag och min kompis var ute och red i mörkret med alla reflexer på såklart :D Vi red vid en rätt så trafikerad väg, vi har blivit...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: -tove-
·
B
Träning Vi i US har fått på vår lott att utforma skyltar att sätta upp i stallet med säkerhetsråd.. men som vanligt är det idétorka.. Stallet...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: BeastieBabe
·
Träning Jag har varit och provridit en unghäst (5) som är mest riden i skogen och alltså inte är speciellt skolad. Hästen känns ok och är lugn...
Svar
9
· Visningar
1 490
Senast: Calvaro
·
Träning Som liten fick jag lära mej att man inte travar på asfalt, för att det är för stumt underlag. Men de senaste veckorna har jag sett...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: bubbel
·
R
Träning Jag blir galen. Det här blir lite långt, men jag behöver någon sorts..tröst? Jag har tre ston, två tanter och en tvååring. De har gått...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: mackan
·
C
Träning Nu behöver jag hjälp. Det är så att min maxade D-ponny ibland kan bli helt knäpp. Han är stark och stor så att det är inte lätt att...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: ivaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp