Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Var ju en diskussion upep för ett tag sen om huruvida det var rätt eller fel att man inte fick tävla T-märkta hästar ens i lätta...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: puppan2
·
Hästvård Om jag lagt tråden fel så ber jag om ursäkt... Vad ligger en veterinärbesiktning på för kostnad? Ungefärlig? tack...
Svar
4
· Visningar
831
M
Hästvård efter ansträngning (tex efter träning) är det bäst att sätta på kylgel ?(pratar nu om benen) men en del säger att man ska linda istället...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: Geshira
·
N
Hästvård Visste inte riktigt vart jag skulle lägga detta men men. jag vet att det e massa härinne på buke som kan JÄVLIGT mkt om hästvård...
Svar
7
· Visningar
946
Senast: LisaFaldt
·
L
Hästvård Hej! Jag har en häst som är triangelmärkt sedan ca 1 år tillbaka. Han är idag helt återställd, och tränas på en lättare nivå. Jag vet...
Svar
1
· Visningar
582
Z
Hästvård min granne har hästar liksom jag. hon säger att deras vatten fryser på nätterna. hon har vattenhinkar liksom vi. vårt vatten har aldrig...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: Dalatjej
·
T
Hästvård Jaha invig mig i korsledens alla problem och symptom är ni snälla. Kort bakgrund: Har ett femårigt sto som inte kan galoppera i höger...
Svar
18
· Visningar
3 857
V
Hästvård ska bli med shettis fram till sommaren, dottern ska få sin första ridhäst :bump:. Har hittat en liten "halvherre" med trevligt sätt...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Magdalena
·
F
Hästvård Diabetes hos häst är jätteovanligt. Är det någon här som har erfarenhet av hästar med diabetes?
Svar
4
· Visningar
2 950
Hästvård En fråga som jag inte har koll på.. Finns det ston / hingstar som lämnar avkommor som oftare får korsförlamning än andra. Eller att...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: Mia_R
·
Hästvård vad tycker ni om blistring?
2
Svar
28
· Visningar
3 719
Senast: asa_gasa
·
S
Hästvård Hur gör ni för att undvika att hästen skadar sig själv i hagen första dagarna efter boxvilan?? Jag släppte ut min igår i den minsta...
Svar
12
· Visningar
813
Senast: Sirisiri
·
T
Hästvård Ok med hästar som \"går och skrotar\"? Jag tänkte bara kolla vad andra tycker... Jag har tre pensionerade hästar, och nu bekymrar jag...
Svar
17
· Visningar
1 655
L
Hästvård Vad va ska jag göra? Ska jag ha kvar min kotledsinflammerade foderhäst (eller vad det nu är för fel på hanns ben) eller ska jag söka...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Wilma
·
Hästvård Nån som har erfarenheter av SoloComb, eller vad den nu heter, (som finns att köpa i hööks)?. En sak som klipper (?) manen, och gör så...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Coffein_Kactuzzz
·
M
Hästvård För ca 3,5 veckor sedan så började min häst att hosta. Man kunde höra någon enstaka hostning vid utsläpp i hagen på morgonen. (En...
Svar
10
· Visningar
1 380
Senast: angelaL
·
Hästvård Det är så tråkigt på denhär årstiden, hästarna har skav typ överallt! Särskilt ynglingen är "hårt drabbad", eftersom hans päls inte har...
Svar
8
· Visningar
810
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Igårkväll när jag skulle rida för min instruktör upptäckte jag att Alfur var varm i höger bakhov. Han var ngt varm precis ovanför hoven...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: alisson
·
Hästvård har en pålle som har en ganska ordentlig hovspricka i sin ena hov. Så nu undrar jag, hur kan man göra för att skynda på hovtillväxten så...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Sweet
·
Hästvård Jag har två lurviga shettisar varav en fäller som bara den och den andra fäller knappt något. Varför tar det tid för den andra att fälla...
Svar
2
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp