Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 488
Senast: 333
·
P
Hästvård Finns det någon som kan svara på vad jag ska smörja in min hingsts snopp med? Den ser röd och det ser nästa ut som att han flagnar på...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: TantEster
·
Hästvård Var ute och tömkörde min treåriga shettisdam nu för en stund sedan. Hon spårar inte jämnt, och det är väl ändå ett rätt tydligt tecken...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Jamtland
·
Hästvård Ja, vill höra lite vad det kan tänkas vara. Veterinären har tydligen inte gått att nå än, så vi spekulerar bara än så länge. (Och nej...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: SaraMara
·
Hästvård Så har jag nu varit på ÅB, ochd et måste varit Sveriges snabbaste besök ;) Åka 2 timmar för att plocka två stygn, spruta hasen samt...
Svar
15
· Visningar
1 044
Senast: AnnaKarinA
·
Y
Hästvård jag ska flytta mitt sto och hon har tyvär lätt för att stresa upp sig och jag undrar om det är någon som vet om något lugnande medel som...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Någon som har gjort det/ har erfarenhet av ? vad det kostar etc...
Svar
7
· Visningar
1 347
S
Hästvård Är lätt hysterisk och i behov av goda råd...I måndags när jag var ute och red pållen började han markera efter en stund, jag avbröt då...
Svar
9
· Visningar
1 087
Senast: kopparberg
·
Hästvård Min häst har lite veka kotor på bakbenen. Han har ärvt det av sin pappa Oldtimer, som dock har hållit mkt bra trots detta. (Åtta...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: HEXE
·
U
Hästvård Ni som har anlitat kiropraktor till på era hästar - hur brukar de vara efteråt? (Ja, hästarna alltså, inte kiropraktorerna :smirk: )...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Boj
·
Hästvård Vad är det? Är spekulant på en häst som har haft en Ballförskutning på ett framben, men som snart är återställd "med en bra hovslagare...
Svar
2
· Visningar
1 404
Senast: martha
·
H
Hästvård Vi funderar på at utfodra en del med ensilage nästa år och har då börjat tänka på att vaccinera mot botulism. Vissa säger att man...
Svar
15
· Visningar
1 438
Senast: Happy_me
·
X
Hästvård Jag har blivit tillsagd idag av en veterinär på Hbg djursjukhus att jag ska ha min hästs ben lindade varje natt med arnika liniment...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: pinky
·
Hästvård När är det? Viljen månad ungefär,kan man klippa sista gången april eler är det för sent?Kan man klippa av hästen all päls innan våren...
Svar
12
· Visningar
4 425
Senast: alpha
·
P
Hästvård Jag rider ett varmblodssto på 9 år som har lite problem med återkommande mugg. Det har börjat komma uppför bakbenet o jag undrar hur jag...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Inelin
·
Hästvård Lyssnade på det nyss. Han som är chef eller nåt vi hovslagarskolan var intervjuad. han menade att svenska hovslagare skor så nära...
Svar
12
· Visningar
1 238
Senast: Filosofen
·
L
Hästvård min lilla älskling äter som en hääst:P men hanns revben syns och käns mycket iaf...jag rider ingen ting nu och har inte gjort det på en...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: Lolla
·
Hästvård Ja så står det på etiketten på min kylgel. Vad händer om man gör det då? Jag råkade nämligen missa detta i förrgår... :crazy: och tog...
Svar
18
· Visningar
4 795
Senast: Centaur
·
Hästvård hur brukar det yttra sig? Kan man märka av det på benen, typ att dom blir galliga, varma o.sv?
Svar
11
· Visningar
3 437
Senast: Evergreen
·
C
Hästvård Hejsan Jo snart är det ju dags för betet att börja komma och då undrar jag... hur brukar ni göra med era fånghästar? Hur länge får de...
Svar
2
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp