Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Det börjar komma lite nya bomlösa sadlar - och jag är inne på spanska modeller, därav placeringen av tråden under Klassisk ridkonst...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
11 813
Senast: Hanna_Z
·
Ridning Hej Buke! Är det någon som har ett tips på hur man kan stärka sin yttersida, då framförallt ytterskänkel? Luddig fråga kanske, men...
Svar
12
· Visningar
1 437
Senast: Buck
·
V
Ridning Jag har just köpt en ridskolehäst som nästan bara har blivit riden med pessoabett innan :eek: Jag undrar om det då skulle vara bra att...
2
Svar
24
· Visningar
6 141
Senast: dengra
·
V
Ridning Om man själv ska sälja en häst och någon ska komma och provrida. hur ska det gå till? ska man ha hästen i ordning gjort och klar för...
2
Svar
22
· Visningar
2 456
Senast: Stopek
·
Ridning Har ett 4 årigt ponnysto jag haft sen november. Började för ca en 1½ månad sen att hon började resa sig vid ridning när jag bad henne...
2
Svar
25
· Visningar
2 256
Senast: Totola
·
A
Ridning Min pålle är pigg, stark men samtidigt känslig. Han älskar fart och fläkt men ibland vill jag kunna jobba honom ordentligt, vilket känns...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Karoliina
·
M
Ridning Kan någon hjälpa mig? min familj ska flytta ut i skogen och där finns det tillgång till stall. Jag har inte ridit på ca 30år min yngsta...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: JennyPettersson
·
I
Ridning Tycker ni det räcker att rida med reflexländtäcke och reflexväst + på vägar i mörkret?
2
Svar
21
· Visningar
2 063
Senast: Inka-90
·
  • Låst
Ridning Tänkte att vi ridskoleryttare kunde få ha en egen tråd! Här kan vi diskutera våra härliga ridskolehästar, lektionerna och allt annat som...
55 56 57
Svar
1 130
· Visningar
66 941
Senast: IngelaH
·
Ridning jag har försökt att få sålt min egna sadel som jag köpte förra året. då jag redan har växt ur den och så passar den mig inte riktigt så...
Svar
8
· Visningar
1 175
A
Ridning Rider en hyfsat stor häst ca 170 mkh, väldigt snäll och fin, ingen kronglig typ. Problemet ligger i att när jag hoppar honom blir han...
Svar
3
· Visningar
1 751
Senast: Midi
·
Ridning på dottern, hur ska vi hantera det? När jag rider går jag på med skänklarna när hon börjar rycka, men dotra har inte riktigt samma...
Svar
3
· Visningar
1 918
H
Ridning Var det någon som reagerade på kommentaren i TV från Globensändningarna där Elisabeth Lundholm (?) sa att Frieserhästen används till...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 532
Senast: Susan
·
Z
Ridning Är det lönt att klättra med hästen vid hand? Alltså att jag bara slänger på en grimma, så promenera jag och hästen tillsammans lite ute...
Svar
4
· Visningar
1 228
Senast: Zannaah
·
Ridning Hamnade i en diskussion angående thiedemantygeln och började då fundera lite. Vad tycker ni om den? Kan den vara bra på vissa hästar...
2
Svar
26
· Visningar
11 156
Senast: __Stilett__
·
Ridning Jag tror min ponny har fått skavsår efter min skänkel :cry:. Han är halvklippt, så magen vid skänkelläget är utan päls, och han har skav...
Svar
13
· Visningar
3 860
Senast: salwi
·
G
Ridning Hejsan! Min familj har ett eget stall på tomten där vi har tre hästar. Vi har inga inakorderade hästar eller liknande så det blir att...
Svar
1
· Visningar
761
Senast: countess88
·
E
Ridning Hejsan! Kanske en liten konstig fråga men.. När jag rider min häst hemmåt så får hon alltid för sig att hon ska kröka på nacken, tugga...
Svar
7
· Visningar
1 257
S
Ridning :confused:jag har ett 3 årigt fúllblodssto som är inriden av tidigare ägare. jag köpte henne när jag var höggravid med mitt andra barn...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: skippan
·
Ridning Hur formulerar man utbildningsskalan inom AR? Tänkte inte på "trappan" utan som jämförelse till den mer traditionella som används inom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 221
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp