Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning *Vet inte om denhär tråden hamnat rätt men jag chansar.* i stallet finns 5 hästar, varav 2 är små ponny ston en inriden för...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Jerseyite
·
Ridning Hej! Här är bild på mig och min maxade c-ponny. Fråga1: Är mina stigläder bra för hoppning-korta/länga? Fråga2: Ser jag för lång...
Svar
4
· Visningar
1 641
Senast: ZOFUS
·
B
Ridning Hejsan! undrade bara hur ni träna era hästar nu när det är så mycket snö ute. själv skrittar jag mest runt i en paddock med jätte...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: johannaminsann
·
B
Ridning Hej alla! Jag vet inte hur jag ska börja, jag har en 17 årig travare och jag har kommit på mig själv med att vara lat, har inte haft...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Speedway
·
Ridning Hur gör ni på vintern när det är mycket snö? Har ni skor och broddar eller utan skor? Vi har inga skor på sommaren och hade väl...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 001
Senast: lobell
·
Ridning Ja jag vrider och vänder på det hela nu, håller som bäst på att sitta in min snart 4 åriga lilla pålla och har nu införskaffat en...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 373
Senast: gadriel
·
E
Ridning Hejsan! Hur ska man på bästa sätt träna upp hästens rygg och bakdel helt oskadligt? Någon som har bra tips på sådan träning?
Svar
8
· Visningar
1 351
Senast: Big_lady_zola
·
Ridning Nu på vintern har det kommit upp några problem som jag inte vet varför dom har kommit. en del säger att det beror på kylan men jag...
Svar
13
· Visningar
1 294
L
Ridning Hej. Jag är en tjej på 15 år, 160 lång väger 45. Jag har ridit i 7 år. mest dressyr och lite hoppning. Jag letar efter en Dponny/häst...
Svar
16
· Visningar
3 810
I
Ridning Hej Jag undrar vad förvänd galopp är? Och vad är det bra för? Tack :)
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Deimion
·
A
Ridning Tänkte kolla ifall det är någon här som vid ridning mött en björn eller en varg? Hur reagerade den? Hur reagerade hästen? Hur gick det...
2
Svar
24
· Visningar
3 151
Senast: pinky
·
M
Ridning Jag har blivit lite smått intresserad av amazonas sadlarna, men....jag har ingen aning om hur storlekarna är i bommarna, och i sätena...
2
Svar
20
· Visningar
4 853
Senast: Chine
·
J
Ridning Min häst o ja passar inte alls ihop i Dressyren i hoppningen är de inga problem men utan dressyren kommer vi inte så långt i hoppningen...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: Jessanpersan
·
Ridning minus 25 grader nu i 3 dagar, annars har de varit runt minus 15 i snart två veckor.... jag med min astma vill inte klara av att rida...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: Cheval_Elin
·
Ridning För akademiskt/klassisk ridkonst. Sambon bjöd på de på auktion var rätt stelt men nu uppsmörjt.
Svar
13
· Visningar
2 200
Senast: HannaZ
·
Ridning Moderator: Flytta om denna ligger fel. Jag vet inte helt själv. Någon som har sett "Hästena arbete i töm" av Anders Eriksson? Vore...
Svar
9
· Visningar
1 909
Senast: Araminta
·
Ridning Hej min kompis har en fullblods valack som jag brukar rida på,men vi har liten problem för att han är hård i munnen så man år inte...
Svar
11
· Visningar
1 254
Senast: teamQ
·
S
Ridning Fanns en tråd om 3 års test, så då gör jag en tråd för 4 åringar. Kan ni inte komma med tips och råd vad som gäller inför kvalitén...
Svar
5
· Visningar
1 534
Senast: Jempa
·
B
Ridning Hej jag vet inte om det här inlägget har hamnat rätt? är ganska ny här så.. :) Tänkte bara kolla om det är någon här som är från...
Svar
0
· Visningar
1 438
Senast: brenk
·
Ridning Jag har köpt en film om tömkörning och där visar dom hur man får en häst att gå skänkelvikning och massor av sånt. men aldrig hur man...
Svar
7
· Visningar
1 193
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp