Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en helt underbar 5 åring som precis är färdig inriden i stort sett. Men på vägen har det uppkommit ett litet problem:) Han funkar...
Svar
12
· Visningar
1 188
Senast: Falskhet_
·
Träning När man rider så blir det ju ibland att hästen låter ihålig varje steg. Vad beror det egentligen på? Och vad betyder det?
2 3
Svar
41
· Visningar
4 355
Senast: Murat
·
C
Träning Jag har aldrig behövt använda linor till att lasta någon utav mina tidigare hästar, för de har alla nästan sprungit in och älskat att...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 709
Senast: Chine
·
B
Träning Har ett stort problem för mig. Har provat nya sadlaren längre tid för att hitta en som passar både mig och min häst, lättare sagt än...
Svar
3
· Visningar
946
Senast: astronaut
·
B
Träning Joo det är att jag skulle vilja lära min häst att Göra skänkelvikningar.. han är 22 år och jag vet inte om han kan det...han kan...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Belllllllla
·
U
  • Låst
Träning hur lång eller kort ska man vara för att de ska se proportionerligt ut när man rider? hur långt ner ska benen gå? är de okej om...
2
Svar
28
· Visningar
5 667
Senast: Uddatyp
·
C
  • Låst
Träning Mitt självförtroende börjar falla :cry: Jag är 1,70 lång och väger ca 60kg. Jag rider en D-ponny på ca 1,43 i mankhöjd, jag vet...
Svar
16
· Visningar
1 782
Senast: IngelaH
·
U
Träning Jag vet ej va jag ska gora. Sitter i Thailand och min kuse hemma kastar av alla so fort han for chansen. Jag ska vara kvar har i 6...
2
Svar
32
· Visningar
3 023
Senast: Take It Or Live It
·
Träning Jag satt och funderade på detta när jag var ute och skrittade i kylan. Min erfarenhet är att många ryttare har mycket lättare för en...
2
Svar
31
· Visningar
2 766
Senast: Sandri
·
E
Ridning Någon som hittat bra litteratur eller filmer (youtube??) angående longeringen enligt den akademiska ridkonsten?
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Angmar
·
M
Träning Behöver tips på ridlekar/ponnylekar för barn 6-10 år!:bump: Vad körde du för lek när du var liten eller med dina barn/ridelever...
Svar
8
· Visningar
4 004
Senast: Meya
·
F
Träning Har ett varmblod sto och rider vanligast på tre delat bett när jag rider i skog och paddock. Men när jag hoppar på träningen varranan...
2
Svar
23
· Visningar
2 183
Senast: Totola
·
Träning Hur sätter ni fast tömmarna i bett/gjord när ni tömkör? I vilket syfte sätter ni tömmarna på just det viset? Vilka tömsättningar anser...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 650
Senast: Fredag
·
R
Träning Hej! Är det någon som vet hur man hanterar en ledsen häst? Det är nämligen så att hästens stallkompis är borta för gått, och nu är...
2
Svar
20
· Visningar
2 875
Träning Ja, vafan gör man åt en sån? Har en vblvallack i stallet,riktigt grann är han, ca 1,65 hög skulle jag tro, och riktigt trevlig när man...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: skuggi
·
Ridning Jag är lite nyfiken. Upplägget på de kurser jag brukar åka på är två ridpass + teori på lördagen, samt ett ridpass och teori på...
2
Svar
33
· Visningar
3 590
Senast: icen
·
A
Träning ...Ja som rubriken säger, har ni eller har ni haft någon häst som gör så? Hur "farligt" är det? Vad kan man/bör man göra åt det...
Svar
15
· Visningar
1 453
Senast: Ramona
·
M
Träning Hej! Har ni någon bild på en 3-åring och någon bild när hästen är några år äldre? skulle vara kul att se utvecklingen:d
Svar
10
· Visningar
1 250
Senast: Mitrolle
·
Träning Hej! Min häst är jämt sur när jag ställer upp henne i stallgången innan jag ska rida eller när jag kommer till boxen t.ex när jag ska...
Svar
6
· Visningar
1 516
Senast: fiddeline
·
Träning Jag behöver tips! Bakgrunden är den att min tvååring har jag lasttränat hela sommaren då hon var ett och nu för ca tre veckor sen...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: knasan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp