Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har ni tips på lite svårare trix med hästar? Jag har tex gåt över pressening och draperat in hela honom i pressening, låtit en tor boll...
Svar
18
· Visningar
1 450
Senast: CoNo
·
S
Träning Nu har jag stött på ett problem med min nya ponny, något jag aldrig förr sett eller hört en häst göra. Och jag förstår inte varför hon...
Svar
9
· Visningar
1 238
Senast: Rohirrim
·
M
Träning Har en häst som går väldigt stadigt i låg form, han är inte tung utan bara väldigt låg. hur ska jag få honom att arbeta i en högre form...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Tuvisen
·
I
Träning vad e det för nån skillnad på arbetstrav nedsittning och trav nedsittning och mellan arbetstrav lättridning och trav lättridnign?? jag...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Ponnytant
·
E
Träning Hej! En lång historia.... Jag har stött på en del upprörda reaktioner då jag berättat att jag satt upp ryttare på min häst när hon var...
2
Svar
21
· Visningar
2 206
M
Ridning Hejsan. Jag skriver från Finland och skulle behöva några råd om vilken sadel skulle kunna passa min sto. Hon har väldigt kort rygg...
Svar
4
· Visningar
1 669
Senast: Linna
·
D
  • Låst
Träning Hej! Jag har nyligen blivit medryttare på en f.d. travare (varit ridhäst i nästan ett halvår) och ber nu er kloka bukefalister om lite...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: IngelaH
·
Träning Tänkte att vi kanske kunde testa en ny lek här :D Det går ut på att man kommenterar varandras NH-bilder, liksom lägger jag upp en...
2
Svar
32
· Visningar
2 406
Senast: Tappsveden
·
B
Träning Vill veta vad du/ni tänker på när jag säger markarbete Vad betyder denna träningsform, från början och nu för tiden? Har det ändrats?
Svar
4
· Visningar
1 486
Senast: Whiplashr
·
R
Träning Har alltid funderat över en sak, det är så att jag har ridit på ridskola i ca. 14 år men jag lyckas nästan aldrig få hästarna att jobba...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 247
Senast: Totola
·
E
Träning :D Jag ska börja på ridskola igen! Red på ridskolan från 9 års ålder tills jag fyllde 13, när jag var 12 fick jag en medryttarhäst och...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: eiwo
·
L
Träning Hej. Ska snart ta hem ett varmblodssto som är svårfångad i hagen, förutom på kvällen då hon vet att hon ska få komma in och äta. Finns...
2
Svar
22
· Visningar
2 093
Senast: Bewildered
·
O
  • Låst
Träning Jag har funderat under lång tid nu över vilket bett jag ska ha till min häst när jag hoppar. Orsaken till att jag vill ha ett annat bett...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: IngelaH
·
W
Träning I min ena ridgrupp rider jag för tillfället lite mindre hästar (Fjordingar), jag är ca 172-173 cm lång, stor modell och hästarna ca 138...
Svar
6
· Visningar
1 162
Senast: Tires
·
A
Träning min unghäst trotsar ,när jag ska gå och öva lite ledarskapsövning i kväll inget jobbigt bara gå,stanna och sväng .häst skrället reser 4...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 820
B
Träning Hej! Jag har ett väldigt lättstressat flockbundet sto. Hon är väldigt lydig när det är andra hästar omkring, eller när alla hästarna är...
Svar
18
· Visningar
1 661
Senast: BluerainWaterdrop
·
Träning Belastas benen oilka på hästen om den går "vanligt" eller om den går i form ? Vet ju att den flyttar vikten bak när den går i bra form...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Tuvisen
·
F
Träning Ridit på pelham de senaste halvåret på mitt varmblod sto för hon blir väldigt pigg efter hindrena. Ridit väldigt mycket övningar så hon...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: Tuvisen
·
M
  • Låst
Träning Jag har hört talas om en ridstil som jag tror kallas Haute Ecole, där man rider med endast halsrem. Jag blev vädligt insperad av den här...
Svar
1
· Visningar
2 137
Senast: Immer
·
S
Träning Funkar det att rida en skodd häst utan broddar i snön? Kanske inte där det är isigt osv men på en äng eller i skogen där det bara är...
2
Svar
25
· Visningar
5 561
Senast: ullis25
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp