Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning hej Har sedan en kort tid tillbaka fått en ny häst. 13 år gammal. Hon är lugn och trygg på banan. Och jag känner att hon är perfekta...
2
Svar
39
· Visningar
3 045
Senast: navajo
·
D
Träning Satt i gång följande häst: 14/3 halt, efter klinikbesök ordinerad boxvila fem dagar, 19/3 ute i liten sjukhage en timme. 20/3 - skrittat...
Svar
17
· Visningar
1 164
Senast: Xoya
·
M
Träning Har ni några tips med markarbets banor eller tydliga instuktioner skulle det vara super att få några sådanna tips! MVH Christine
Svar
4
· Visningar
1 693
Senast: MissC
·
V
Träning Hej alla! Jag känner en familj som har fyra nordisar (bruks). Pga av att ägaren (mamman i familjen) inte haft tid så har de inte ridits...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Empooo
·
B
Träning Jag har en häst som är svår att sadla. Hon blir alltid sur när man ska spänna sadelgjorden, Hon sparkar och försöker bita tag i mej. Jag...
Svar
19
· Visningar
2 476
Senast: Fahlis
·
Träning har en islandshäst på 14 år..han hade rätt dålig kondis förut men vi har börjat rida honom dagligen och han har fått upp sin kondis. nu...
Svar
17
· Visningar
2 307
Senast: Midnight_Rose
·
T
Träning Satt och kollade på hästannonser för ett tag sen och på en av dom stod det typ så här, "Halvblodssto, 7 år, tre fina gångarter och...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 681
Senast: Kiickan
·
Träning Är nog ett ganska vanligt problem, hur har ni gjort för att få era hästar att stå still när de väl börjar trilskas? Han gör det...
Svar
10
· Visningar
1 048
Senast: Cowboy 2b
·
Träning i 4h höll vi på igår o skulle lasta ett stort halvblod vi var 8 pers totalt som löste av under de 4 h men hästen totalvägrar, stegrar...
2
Svar
33
· Visningar
2 525
Senast: tinissen
·
Träning Hejsan! Jag har ridit aktivt i 7år och har haft medryttar häst under 5 år av den här tiden och även tragglat endel på ridskola. Känner...
Svar
13
· Visningar
1 011
Senast: Taana
·
T
  • Låst
Träning Jag har fått ett stort problem dem senaste 2 dagarna. Jag har en vbl valack som nyss fyllt 4 år. Jag har haft honom i 7 månader och när...
2
Svar
33
· Visningar
3 149
Senast: IngelaH
·
E
Träning Jag har på olika kurser, olika böcker och olika hemsidor sett påståenden om hur hästar fungerar i flock och som individer. Men vad...
Svar
16
· Visningar
1 309
Senast: chrysler
·
Träning Hej, jag har ett problem när det gäller min sits. Jag har ganska dålig sits och därför håller jag på och tränar på det men jag har bara...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: IrishDraft
·
K
Träning Hej! Har en gammal dam på 24 år som jag rider lite nu. Hon är väldigt duktig i dressyr, och kan mer än mig ^^ Går väldigt fint och...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Midnight_Rose
·
Träning Detta blir min 3:dje tråd om min hästs galopp, i tidigare trådar så har jag inte blivit helt nöjd med de svar jag fått. Så därför gör...
2
Svar
25
· Visningar
2 255
Senast: super
·
J
Träning Nu ger jag snart upp, därför söker jag lite råd och stöd hos er alla bukare. Jag har ridit sedan 7 år ålder, även hållit på inom...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: Jenny1
·
S
Träning Hej Hej! Jag har ett sto som är 9 år gammalt. Hon har varit halt en längre tid men rids nu igång och det går bra, hon är nästan helt...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: sol_blomman
·
Träning Red ett dressyrpass på min medryttarhäst häromdagen och vi tragglar enormt med formen. Han ägare är inte intresserade av dressyr utan e...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: kaktusen
·
K
Träning Min häst hatar verkligen vatten och lera, när jag fick honom tänkte jag inte mycket på det, han undvek ju vattenpölar och så men det var...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Senast: kaktusen
·
Träning Är det någon mer som känt så? Jag känner så varje dag, har en egen häst. Men det känns som att vi inte passar ihop, han behöver en...
2
Svar
32
· Visningar
2 780
Senast: glennie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp