Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Sedan man var en liten plutt har man ju ofta fått höra att de rutinerade ryttarna är de som kan sätta sig upp och rida olika hästar bra...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Krulidut
·
R
Träning hur många av er röker vid uteritter?
7 8 9
Svar
175
· Visningar
12 184
Senast: myranhenrik
·
L
Träning Hej. Ska snart ta hem en häst som just nu rids på pessoa men när jag provred henne tyckte jag inte alls att hon behövde det då hon...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Linker
·
M
  • Låst
Träning Hej. Jag har en ridtravare(varmblod) som jag haft i snart 3 år.Han togs från travet för ungefär 5 år sedan men gick som monte häst...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har en 10 årig valack som är livrädd om sina bakben. :( Jag köpte honom förra sommaren och då sa dom att dom alltid drogade honom...
2
Svar
26
· Visningar
2 421
Senast: Krockodil
·
Träning Jag har en bekant som jag brukar hjälpa när hon ska lasta sin nordsvensk. Ibland går hästen in utan problem, bäst går det om man går i...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: pooutinoouti
·
F
Träning Hej, Jag har en 4 årig korsning och han går verkligen inte longera :) han går in till mig i mitten hela tiden, och jag har försökt...
Svar
2
· Visningar
904
Senast: Fridajgirl
·
L
Träning Jag vill börja lära min häst några trick, håller på att försöka lära honom "le" och "puss" :) fast pussas gör han hela tiden :love: men...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: cloud
·
Ridning Lite fakta om mig: Ridit AR i ca 3 år, haft egen häst fram tills för 1 månad sedan då jag var tvungen att ta bort henne. Jag "kan"...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 795
Senast: Totola
·
M
Träning har en unghäst född 06, han har nu kommit in i en växt period så han sover mycket och ligger gärna ner, men stallägaren har tyckt att...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: missmuppsan
·
Q
Träning Jo, nu är det såhär att jag har ridit en b-ponny i ca 1 år och har stått halva sitt liv innan i en hage. Super fin ponny och han har...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Whiplashr
·
P
Träning vad ska jag göra? jag känner mej helt hjälplös och borttappad :( Har känt länge att jag inte vill ha kvar nettan, men samtidigt att...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 733
Senast: Mamograf
·
S
Träning Ska köpa ponny till dottern och har nu hittat ett par stycken men nu har jag blivit så osäker på vilken jag ska välja... När jag själv...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 039
Senast: Whiplashr
·
Träning Är det lämpligare att rida barbacka på en omusklad häst än att rida den med sadel? Jag har fått för mig att hästen störs mer av...
Svar
18
· Visningar
2 963
Senast: Uddatyp
·
Träning Har varit fodervärd på en superhopphäst sen i höstas. Vartenda gång jag har hoppat och galopperat så ha det känts jobbigt eftersom jag...
Svar
4
· Visningar
795
L
Träning är det någon här på buke som har erfarenhet av centrerad ridning? är lite nyfiken på att åka på kurs men vill höra lite vad andra tycker :)
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Bodil Åslund
·
N
Träning Hej! Jag har ridit i ett år och vi har nyss börjat med mer avancerad ridning, grejen är det att jag fattar ingeting av vad läraren säger...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Yrrol69
·
M
Träning Min häst har nog fått fnatt, idag när jag red gick det superbra och hon gick i fin form :) men på volterna gör hon skänkelvikningar med...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Spider84
·
N
Träning Varför fnyser hästar när man rider dem? Trodde det var för att de var trötta, men de kan ju göra det efter fem min ridning med. Kom...
2
Svar
22
· Visningar
5 649
Senast: Susannas
·
M
Träning Jag har just köpt en ny ponny som har underhals, vet ju att det försvinner när hästen rids i korrekt form, men finns det något annat man...
Svar
14
· Visningar
6 530
Senast: search
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp