Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag är på jakt efter en sadel och har ganska specifika krav... Naturligtvis :p Tänkte kolla om nån här har koll på om det ens finns...
Svar
1
· Visningar
518
Utrustning Jag är på väg att köpa en begagnad Jaguar med 7-8 år på nacken. Säljaren är privatperson. Vad kan jag kolla upp på sadeln för att...
2
Svar
20
· Visningar
3 556
Utrustning Förutom de sjukt dyra a la 2000+ kr per träns, finns det verkligen inte någonstans där de erbjuder "mix and match" när man köper träns...
2
Svar
34
· Visningar
3 002
Utrustning Hej! Jag undrar om någon vet varför man ska ha syntetstigläder till en syntetsadel? Varför ska man inte använda stigläder?
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: pinky
·
Utrustning Har idag ett Nova-bett som jag älskar att rida min häst på. Det är mjukt och stabilt, precis vad min häst vill ha. MEN, han tuggar...
Svar
19
· Visningar
4 354
Senast: Elektron
·
Utrustning Nån som har bild på hur de ser ut i olika färgkombinationer? Fodret ser ju så "fluffigt" och mjukt ut :d Perfekt som vardagsträns? Är...
Svar
4
· Visningar
954
Utrustning Hej! är inne på att leta efter Stubben sadlar då jag provat Siegfried allround som passar hästen. Denna var en gammal med bomvidd 31...
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: fridaxi
·
Utrustning Eftersom jag är på jakt efter nya stigbyglar undrar jag vad ni använder för stigbyglar och för- respektive nackdelar med dom. Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
3 660
Senast: Nocturne
·
Utrustning Hej! Söker en Dressyrsadel som passar min D-ponny med svängd och överbyggd rygg, hon behöver bogfrihet och har kort avstånd (under 21...
Svar
2
· Visningar
1 496
Utrustning Fick ett schabrak i present, och jag är jätteimponerad av storleken (stor!). Det är "allround-mot-dressyr", osäker på om det är ett...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Tennessee
·
Utrustning är det någon som använder Back on Track ridtäcke? vad tycker ni om dem, vilket har du? Hur är de i storlek och passform? Visa gärna...
Svar
9
· Visningar
2 598
Utrustning Ni som sitter med sadelkunskaper, var på sadelprovning igår men det jag kom hem med var inte en ny sadel utan en mattes correction pad...
Svar
8
· Visningar
7 526
Utrustning Ska köpa ett ny-gammalt släp och funderar på ett Umesläp B45. Det som jag har hittat är från 2008 och nu undrar jag över för och...
Svar
4
· Visningar
5 229
Senast: Qwuanto
·
Utrustning Tänkte höra med er hur ni tänker om mitt "problem". Jag har haft min nya häst i några månader och vi har börjat lära känna varandra och...
Svar
6
· Visningar
757
Senast: clovergirl
·
Utrustning Finns det en möjlighet att säkerhetsmässigt modernisera äldre släp? Tittar just nu på äldre släp mellan 15-20 k. Jag har kikat lite på...
2
Svar
22
· Visningar
2 286
Senast: Buck
·
Utrustning Jag har äntligen börjat bli bekväm i min dressyrsadel och kniper inte längre med knäna (rider normalt hopp) I och med detta så känner...
Svar
17
· Visningar
2 287
Senast: Rugge
·
Utrustning jag tycker att detta verkar vara världens bästa ide! Saddlar speciellt gjorda för kvinnor kroppar. har någon provat dessa eller...
Svar
11
· Visningar
4 305
Senast: Got2Be
·
Utrustning att ha skydd i hagen är något jag alltid har vart emot och undviker det helst, men nu efter jag har haft min häst i tre månader och har...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: axel
·
Utrustning Har två hästar som just nu har lite olika färger på i princip varje liten sak. Har börjat fundera på detta mer och mer och tycker att...
2
Svar
21
· Visningar
4 979
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jacson har ju bytt ägare och de har gjort en rejäl rantafej med kläderna bla är ju alla gamla ridbyxmodeller som funnits i massor av år...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp