Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Köpte en äldre stubben för tillfällig användning vid in/tillridning Tyvärr stod det fel bomvidd i annonsen och därmed var sadeln för...
Svar
3
· Visningar
807
Utrustning Går det? Hur ser det ut? Vill gärna se bilder! :bump:
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Jen84
·
Utrustning Vad finns det för täcken som är smala över bogen? Hästen (smäckert varmblod) drar strl 135 i täcken, men allt är för stort över...
Svar
11
· Visningar
3 763
Senast: Maja_Kandi
·
Utrustning Sitter och undrar, finns det krock tester utförda på trailers? Om man skulle blli påkörd bakifrån, vilken skulle vara säkrast för...
2
Svar
20
· Visningar
4 136
Senast: Buck
·
Utrustning Hästen gillar inte att åka i sitt släp så fick testa detta Ifor Williams idag och han stod mycket bättre. Så nu skulle jag vilja hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 818
Senast: WBanna
·
Utrustning Någon här som enkelt kan redogöra för skillnaden mellan de olika typerna av bett i Sprengers sortiment? Jag har försökt googla men inte...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
17 018
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu har jag äntligen tid att komma igång och sy min ridkjol. Jag har en helt fantastisk beskrivning som jag fått av en bukare, men jag...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
20 359
Senast: Vinur
·
Utrustning Jag ger upp att försöka hitta ett schabrak som håller sig uppe över manken och beställer ett Grandeurschabrak med "integrerad pad"...
Svar
2
· Visningar
684
Utrustning Ni som förvarar era stallkläder hemma hur och vart förvarar ni dom för att undvika att allt annat börjar lukta häst? I min förra...
Svar
4
· Visningar
1 603
Utrustning En platt, bred rygg utan manke. Jag har nog ändå över 20 sadlar, men inte en enda ligger bra. Helst 15-15.5 tum, men 16 funkar...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Elisha
·
Utrustning Sitter och funderar på transportskydd men tänker om det blir fel till min häst. Han är en sån som trampar runt en del. Då kanske...
2
Svar
21
· Visningar
1 894
Senast: aleksis
·
Utrustning Har en constanta rodeo Klippmaskin som jag haft i något år nu och det börjar bli dags för nya skär. Hittar inte riktigt nya skär när jag...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Bison
·
Utrustning Jag skulle behöva tips på en sadelpadd som är tunn men som höjer lite bak. Jag har funderat på Ogilvy padden för stötdämpning är ett...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Hjefr
·
Utrustning Freejump soft up pro eller kwick out? Vilka tycker ni bäst om? Eller finns det andra bra säkerhetstigbyglar? Gummisnodd stigbygeln...
Svar
7
· Visningar
1 927
Utrustning Hej! Nu undrar jag vad ni tycker om Thorowgood T8 Hoppsadel? Vad för slags rygg har er häst och hur upplever ni att sadeln är för...
Svar
0
· Visningar
1 277
Senast: olli
·
Utrustning Hej! Har kikat på ett par höga kusten-ridstövlar på tradera, men dessa är i strl 41 och jag har 41/42 i strl annars. Är det någon som...
Svar
3
· Visningar
1 412
Utrustning Någon som har erfarenhet av dessa sadlar? Jag är särskilt intresserad av endurance modellen.
Svar
2
· Visningar
1 393
Senast: sommarvind
·
Utrustning Har insett att jag nog behöver en väst för att kunna sätta igång min energiska sexåring på ett säkert sätt, efter två månaders sjukvila...
Svar
9
· Visningar
2 804
Senast: annan1
·
Utrustning Äntligen!!! Ann-Marie ska komma ner och ta mått för att göra en sadel till mig och min MEEEGA breda tös! Jag e så lycklig:love: Men...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hur är John Whitaker täckena i storlek? Jag har idag Amigo 6.0 (130) cm till min pålle. Vilken storlek bör passa i JW? Någon som kan...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp