Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Hej! Kan ni som använder fronturlastningen beskriva vilken ordning ni gör? Ta ner bommen öppnar luckan o.s.v. Jag har...
2
Svar
25
· Visningar
2 195
Senast: Welsh
·
T
  • Låst
Träning Hejsan! Jag har funderingar på att börja motionera en häst som "bor på vår gård". Saken är den att han är runt 19 år och har inte...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: IngelaH
·
P
Träning Hej. Undrar om någon har en aning om varför min häst älskar att fjöla in sitt grimskaft i munnen? Är en 3årig nsv hingst gudasnäll att...
2
Svar
24
· Visningar
2 665
Senast: axel
·
R
Träning Köpte min andra isis för 2 v sedan. Vet att han är svårfångad - har blivit vallad in i stallet där. Han kommer fram till mig i hagen och...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Korven
·
Träning Hej alla bukare. har ett litet problem som ja inte kan lösa. när jag tränar min häst å vi rider i ridhuset själva så går det jätte bra...
Svar
9
· Visningar
2 244
Senast: Spider84
·
P
Träning Är det någon som kan visa hur inspänningstyglar ska sitta i longer/tömkörningsgjorden på ett bra sätt med bilder??? :bow::bow:
Svar
3
· Visningar
2 389
Senast: pinky
·
Träning Vet inte om jag lägger denna tråden rätt, flytta den annars. får jag transportera en häst i 50 mil, i ca 6-7 timmar utan att man rastar...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: åke
·
S
Träning Det är en tråd igång nu om röka eller ej hos hästen o då tänker jag genast på alkoholen... hur förhåller ni er till det? Jag såg som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 434
Senast: Underbar
·
J
Träning Idag var veterinären här och kollade min häst (pga att han snubblar mycket då jag rider) och jag fick reda på att han har dålig syn. Han...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Chappe_
·
G
Träning Kan hästar hicka? Om fallet är så. så kan min det. Aldrig hört talas om det så ville fråga ^^ om någon vet !
Svar
3
· Visningar
884
Senast: Gullegrisen
·
N
Träning Min är en underbar vbl hingst på 15 år han är helt hopplös ute i skogen.. Han tar bettet för mig och vill bara dra iväg.. sen när ja...
Svar
12
· Visningar
1 365
Senast: Totola
·
Träning Hur gick det för er vid inridningen? Vilka problem stötte ni på/eller gick det helt problemfritt? I vilket läge/vilka situationer hände...
Svar
6
· Visningar
1 124
Senast: beauspirit
·
J
Träning Hej! Jag har en foderhäst som jag tränar dressyr på 1 gång/v. (när inte träningen blir inställd) och rider själv alla andra dagar eller...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: Sparf
·
B
Träning Håller ju på med min ungponny och här om dan kom jag att tänka på framdelsvändningar. Är det nödvändigt att lära dom det? Det är ju inte...
Svar
10
· Visningar
1 402
Senast: Ellyne
·
Träning Hjälp mig att förstå - Vad är "att rida med sitsen"? Hur gör jag halt med sitsen? Jag börjar tänka mig att jag vid igångsättning "tänker...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: BeastieBabe
·
Träning Jag undrar hur länge man kan låta en häst vila utan att den tappar allt för mycket kondition? Det är så här att jag skadade mitt knä i...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Stopek
·
Träning Vet inte riktigt hur jag ska börja...Men... En häst som jag har kännt i 2 år börjar nu vända bort huvudet när jag kommer fram till...
Svar
10
· Visningar
1 577
Senast: Gotthard
·
  • Låst
Träning Behöver er hjälp... Har ett 11 år gammalt hbl som varit avelssto några år som jag köpte för ca 3 mån sen och har tänkt ha som...
Svar
2
· Visningar
2 631
Senast: IngelaH
·
T
  • Låst
Träning Jag måste vara konstig ja... För så känner jag faktiskt. Har varit "skogsmulle" i hela mitt liv, dom första åren av min ridkarriär så...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 398
Senast: IngelaH
·
R
Träning Hejsan!! Jag behöver hjälp med att skriva ett bra medryttar/fodervärds kontrakt... men vad ska jag ha med??? Någon som har ett så jag...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp