Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hej! jag skulle behöva lite tips på hur jag skall kunna tränsa hästen med bett. Har en häst som inte gillar bli tränsad med bett. Innan...
Svar
5
· Visningar
1 996
Senast: Mosaic
·
Träning Hej. Jag hjälper till med en fullblods valack som är 4 år och har gått på banan tidigare, han togs av från banan för lite mer än 1 år...
Svar
12
· Visningar
2 282
Senast: flashlight
·
Träning Har granskat de i mitt stall ganska mycket senaste tiden då de flesta har hästarna stående lösa i stallgången när de borstar. Och jag...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 816
Senast: Yamima
·
Träning Vet inte om denna tråd ligger rätt men ni får flytta den annars. Om man kommer ut i hagen och hästen möter en med gnäggningar betyder...
Svar
9
· Visningar
4 389
F
Träning Vad betyder öppna och sluta? Hur ser det ut och hur gör man hjälperna?
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: _Angel87_
·
S
Träning Min häst flåsar när vi rider även om vi bara skrittar. Varför? Han är i lagom hull och borde vara i hyfsad kondition eftersom jag ridit...
2
Svar
22
· Visningar
9 054
Träning hejsan nu är det så, att min häst skulle behöva fri tillgång till hö (han e smal) men han står med en annan pålle som inte alls...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Tinuri
·
B
Träning Nu är jag trött,trött Mitt 17åriga varmblod fryser fast när jag ska rida sjävlv med honom,har gjort det en längre tid.Han tycker om att...
Svar
18
· Visningar
1 159
Senast: Mysaan
·
S
Träning Heej ! Om ni har ridit ganska hårt dvs att hästen blir svettig. Har ni på svetttäckte då eller tar ni nå flectäcke eller nått...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 093
Senast: Tinuri
·
Träning Ponnyer visas ju inte uppsutten hoppning, är det en fördel att ha en dressyrsadel då? Eller kan man likagärna rida i en flb? Vad har ni...
Svar
2
· Visningar
718
Träning Eftersom det enklast går att beskriva med bilder så gör jag detta till en bildtråd. Knyter någon annorlunda än mig? Och isåfall...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: Chili
·
M
Träning Liksom många andra ryttare startade jag min karriär på ridskolan. Här matades jag med att när man leder hästen ska man gå brevid den...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 000
Senast: Ella_99
·
T
Ridning Jag undrar,förutom att rida skolorna i skritt och trav,galoppen har vi inte kommit till än så pass. Vad förutom skolorna och övergångar...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: lasseman
·
F
Träning Någon som använt sig av bolag och transporter för att flytta sina hästar?? Jag funderar på att gör det, ska flytta från Halmstad till...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Faramir
·
A
Träning Kan själv inget om "stretching av häst" men jag snubblade över en websida som bl a visade foto på häst(ar) som stretchades. För...
Svar
5
· Visningar
4 912
Senast: zzz
·
Träning Var på NH-kurs i söndags eftersom klubben anordnar kurser i säker hästhantering under våren. Jag har alltid varit nyfiken på NH och...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 175
Träning Jag förstår att det är naturligt att en snart 2-åring (juni) är lite skraj när den flyttar hemifrån och fick dessutom nästan panik i...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Lofsen71
·
L
Träning I morgon ska jag hämta hem mitt nya sto. Är det någon som har tips om hur man släpper ihop henne med de andra hästarna. Tänkte jag...
Svar
7
· Visningar
974
Senast: Yrja
·
D
  • Låst
Träning Hejsan ! Jag är en 14 årig tjej som ska få min första travare. Den är oinriden , bara uppsutten på. Jag vet inte riktigt hur man...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: IngelaH
·
J
Träning Någon som har tips på roliga övningar?Allt från marken till uppsuttet alla tips är välkommana.Jag och mn kompis behöver övningar tills...
Svar
5
· Visningar
1 987
Senast: juni_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp