Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har idag varit iväg på programridning för första gången med nya pållen som räknas som femåring i år. Det gick ok kunde genomföra...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: ujent96
·
M
Träning Pådenna tråd kan man dela med sig av sin kunskap,visa bilder,skriva roliga upplevelser med sin häst inom NH m.m..om man har frågor kan...
2
Svar
25
· Visningar
1 762
Senast: Millan_gulligast
·
J
Träning Min varmblodsvalack, svänger på svansen när vi rider (som på sommaren när han viftar bort flugor) inte hela tiden och inte varje gång ...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Arabizar
·
Träning Nu har jag lite problem, jag har en unghingst på 1,5 år, ett ungsto på 0,5 och ett sto på 11 som ska få delas upp på två hagar...
2
Svar
21
· Visningar
2 108
Senast: Silkisif
·
A
Träning vet inte vad som är fel längre.. Min ponny stegrar sig inomhus när vi spänt fast henne för att göra iordning henne/ ibland när vi tar...
Svar
16
· Visningar
1 508
Senast: skwaller
·
J
Träning Har en riktig nybörjarfråga som jag känner att jag inte riktigt har koll på men som jag inte har vågat fråga eftersom de e lite pinsamt...
2
Svar
23
· Visningar
2 353
Senast: Chili
·
Träning Jag har länge haft problem med höger sida, på mig själv alltså. Har ofta muskelspänningar som gör att jag blir sned från bäcken till...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: Orvar
·
Träning Idag skulle min nya ponnyryttare rida Bella för första gången. Hon var här i måndags och bara pysslade om Bella, men idag skulle det...
2
Svar
22
· Visningar
2 384
L
Träning hejsan! jag undrar om det finns någon med lite tips på övningar som går å göra vid ridning i skogen å på grusväg. inspirationen har...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: Raeman
·
L
Träning Har precis lämnat mitt c-ponny sto på foder hos en jättebra familj. Dom har en egen häst deras dotter rider på. Hon kom dit i fredags...
2
Svar
26
· Visningar
2 290
Senast: Dennis
·
P
  • Låst
Träning Hej allihopa. Skulle jätte gärna behöva lite hjälp och tips. Min häst har nu stått i ca 1 månad, har blivit skrittad 2 gånger nu på den...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hej! Jag har en medryttarponny som jag har skött i snart 2 år(fast känt henne mkt längre). Nu är de så att jag inte mår så bra just...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: Tjalfe
·
A
  • Låst
Träning Undrar hur man ska rida för att muskla upp sin häst! Har ni bra tips??
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: IngelaH
·
J
  • Låst
Träning Jag antar att det finns många trådar om den här frågan, men jag lägger till en till! Min ponny har blivit väldigt smal på senaste...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jo, det händer ju att man orkar dra sig ut på tävlingar lite då och då med medryttarhästen och nu till våren ska jag skaffa grönt kort...
Svar
4
· Visningar
905
C
Träning :confused:Min häst hänger sig på innertygeln i ena varvet. i det andra känns hon helt normal.jag har provat ställa utåt på volt, det...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Chesss
·
V
Träning Jag skulle behöva några tips. Har stött på lite problem vid inridning av min 3:åring. Han är jätte duktig med sadel och man kan ha...
Svar
11
· Visningar
1 574
Senast: Gullegryn
·
E
Träning Mitt islandssto, med ganska mycket egen vilja, har nu fått för sig att hon inte vill gå fram i ridhuset. Vilket hon gjort tidigare...
Svar
7
· Visningar
1 795
Senast: elof01
·
R
Träning Hjälp mig. Jag ser inte om en häst går i rätt eller fel galopp. Måste lära mig det nu, Har ridit i 8 år :( Vill kunna se det när jag...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: Yuw
·
R
Ridning Jag har en häst som inte kan ha bett i munnen, en fd totalt misslyckad travare (trots far som sprungit in 10 millioner;-) hon dräglar...
Svar
5
· Visningar
1 466
Senast: elbereth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp