Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej Vad tycker ni är bäst att använda benlindor eller benskydd och i så fall varför. Har hört att benlindning ska vara bättre. Brukar ni...
Svar
18
· Visningar
1 653
Senast: soffie
·
D
Utrustning sadelöverdrag till Morris&Nolan dressyr? vet nån var man kan köpa orginalöverdragen? pris? kan inte hitta ett enda som passar (inte...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: domino
·
I
Utrustning nån här som kan rekomendera några bra benskydd damasker ????
Svar
7
· Visningar
823
Senast: Lollan
·
Utrustning Min sköna pessoa sadel är för liten för min häst! Jag älskar :love: verkligen den sadeln, även om andra har haft otur med sina så har...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: miss_willow
·
Utrustning när en sadel ligger bra på hästen? Har lånat en hoppsadel som jag ev ska köpa. Jag behöver lite tips och råd hur jag kan kolla om den...
Svar
5
· Visningar
787
Senast: asa_gasa
·
T
Utrustning Har hittat en sån begagnad, fint skick, ett år gammal för 5200. :) Jag är 13 år, 157 cm lång och ganska normalt byggt, inte...
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: asa_gasa
·
L
Utrustning Hej! Vet ej om detta är rätta stället att fråga på?! Undrar om det är någon som vet vad en enkelaxlad ny rekotrailer kostar? :confused:
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Veronika
·
N
Utrustning Nu är jag grymt irriterad på dessa dressyrsadlar. Jag har hittat en sadel som ligger bra på min häst (utprovad av expertis). Men när jag...
2
Svar
26
· Visningar
7 411
Senast: NiraK
·
Utrustning Jag såg för några år sedan ett läderbett som man knäppte fast och sedan använde utan huvudlag. Jag hittade det på en hemsida som någon...
Svar
14
· Visningar
8 001
Senast: joneya
·
D
Utrustning hade tidigare en tråd om sadelskydd och fick tipset att sy mitt eget då inget annat jag provat passat. så nu kommer mina frågor: vilket...
Svar
3
· Visningar
1 911
Senast: Grevinnan
·
C
Utrustning Idag när jag var hos hästen var det hur mycket flugor och mygg som helst. Insåg då att jag måste köpa flug/mygg/insektsmedel.... Men...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Huntress
·
T
Utrustning Jag har blivit erbjuden att köpa en B-korts hästlastbil. Den r ganska rostig, obes och spindelleden behöver bytas. Alltså ganska dåligt...
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: Thuja
·
L
Utrustning Då pållan är väldigt känslig i munnen vill jag variera mycket med att rida på bett och hackamore , men hon lyssnar inte ett dugg på...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: joneya
·
M
Utrustning Hej! Har någon nåt bra tips om hur man kan göra en enkel barbacka"sadel" med hjälp av en fårskinnsvojlock och en teddypad? Brukar...
Svar
7
· Visningar
1 117
Senast: joneya
·
L
Utrustning Jag förstår mig INTE på hur man ska kunna spänna in den. Det är ju en storlek för alla... Snälla hjälp!!!!! :bow: :bow: :banana:
Svar
4
· Visningar
755
Utrustning Har garanterat funnits mängder med likadana trådar men jag kastar ut en ny ändå. Är det någon som kan förklara hur jag splitsar...
Svar
13
· Visningar
5 190
Senast: Sweet
·
Utrustning Jag har så här långt lånat tre olika släp till min häst. Två av dem (en Ekerötrailer och en gammal Trane, tror jag) tyckte han mycket...
2
Svar
20
· Visningar
2 223
Senast: SanchoPancho
·
Utrustning Nu har pållan breddat sig..Om jag minns rätt så sitter det ett blått järn i nu. och så har jag ett svart hemma. Men det svarta är ju...
Svar
9
· Visningar
1 201
Senast: WULP
·
L
Utrustning Vad tycker ni? Jag brukar rida utan nosgrimma på sommaren, men hästen gapar väldigt mycket då. tycker ni det är snällare att använda...
2
Svar
36
· Visningar
2 479
Senast: milly
·
P
Utrustning Jag har alltid trott att en för trång sadel åker fram på hästen. Var in till en hästaffär och kollade på lite sadlar, jag fick då höra...
Svar
11
· Visningar
3 029
Senast: anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp