Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

L
Utrustning Vad tycker ni? Jag brukar rida utan nosgrimma på sommaren, men hästen gapar väldigt mycket då. tycker ni det är snällare att använda...
2
Svar
36
· Visningar
2 480
Senast: milly
·
P
Utrustning Jag har alltid trott att en för trång sadel åker fram på hästen. Var in till en hästaffär och kollade på lite sadlar, jag fick då höra...
Svar
11
· Visningar
3 030
Senast: anders
·
Utrustning Vilka är det som har det?? Ett grönt runt märke med tre hästar i?? Åhh, jag blir tokig kommer inte ihåg vad de heter!! Nån som vet...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Dragonfruit_
·
D
Utrustning Ska byta ut min gamla hästtransport och har nu lite funderingar på om det kanske vore bättre med en lastbil? Jag behöver kunna lasta...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning Någon som satt in en sådan typ vid framdörren typ tallriksventil? vart finns dom och till vilket pris?
Svar
3
· Visningar
1 895
Senast: Boj
·
B
Utrustning Jag har ett par ridskor i vaxat läder, s.k. nubuck (eller vad det nu heter). Är det någon som vet om man bör vaxa eller smörja dom...
Svar
4
· Visningar
1 801
Senast: Boj
·
H
Utrustning Funderar på om det funkar bra med att rida på gräs med broddade PG? Hittar bara en modell, och dom broddarna är 7 mm. Någon som har...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: prince77
·
Utrustning Har fått erbjudande om att (eventuellt) köpa ett begagant Brenderup boggi släp. Det har ett par år på nacken men jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
1 357
Senast: linzan
·
O
Utrustning va å köpte ett nytt träns till min pålle i förrgår,,,ett fin, fint FB tträns, Igentligen kostar et 1375:- men ja betalade bara 270:-...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: ostbiten
·
Utrustning Eller såklart är ju Boggi att föredra, det går ju stadigare på vägen osv. Men nu har jag inget boggisläp tyvärr. Hur stor är skillnaden...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Dito
·
I
Utrustning Är det nån här som har vart ute för att hästen inte kan gå med senskydd när man rider. För att den sparkar sig själv i karlederna.
Svar
8
· Visningar
840
Senast: Peluso
·
E
Utrustning Ni som har single-flap sadlar dvs sadlar som bara har en kåpa, vad använder ni för vojlockar alt schabrak? Hur fäster ni dom? Normalt...
Svar
4
· Visningar
951
Senast: beauspirit
·
S
Utrustning Jag har fortfarande inte bestämt vilket släp jag ska ha. Är lite inne på en Ekerötrailer. Vad har ni för erfarenheter av dessa? Jag ska...
Svar
10
· Visningar
1 653
Senast: Chlo
·
S
Utrustning Nån mer än jag som hört att Värmlandsvagnen ska börja med glasfiber vagnar? :confused:
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Sv_ridponny
·
B
Utrustning Jag har ett snart ett tio år gammalt varmblod som inte är speciellt tränad eller riden mycket. Jag har bara haft henne sen januari. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 933
Senast: Fifflan
·
B
Utrustning Hola, jag ska köpa ny hjälm. Vill ha en sammatshjälm med "läderkäkband". Någon som har erfarenhet av sådan eller vet vart det finns. Bör...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: essecin_87
·
M
Utrustning vilket material på betten föredrar ni av tex sweet iron, rostfritt, mässing, syntet m.m. och varför?
Svar
3
· Visningar
1 111
Senast: Guatemala
·
Utrustning Kan nån rekommendera några boots som håller? Vi använder boots när vi transporterar och det går sönder ungefär en vid varje tillfälle...
Svar
9
· Visningar
847
Senast: Athina
·
L
Utrustning Vill helst veta mycket om Classic Boj släpet men givetvis om Boj i allmänhet Tack
Svar
5
· Visningar
863
Senast: md5krist
·
P
Utrustning Idag var pållan nästan uppäten av alla :devil: knott. Stackarn :cry: Så jag funderar på att köpa ett Bucas flug/knottäcke. Vad har ni...
Svar
5
· Visningar
1 435
Senast: piggis_83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp