Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Vad är eran erfarenhet om dom??
Svar
12
· Visningar
1 072
Senast: Sv_ridponny
·
Utrustning Har problem med att dom flesta av mina schabrak inte är tillräckligt framskurna för min hoppsadel.... Dom glider alltså innanför/inunder...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: Fifflan
·
P
Utrustning Jag har en fundering. Har ganska länge nu funderat på att införskaffa en bomlös sadel, ska även ha en på prov nu. Jag läste en gammal...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Tillis
·
Utrustning .. på buke... *Tunnt regntäcke, typ travarmodell. Eller annan modell än "vanliga" täcken.. hellst under 600-lappen *Lite häftiga...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: mannis
·
P
Utrustning Är det någon som har provat Nylanders Mjukbomsadel?
Svar
5
· Visningar
672
Senast: Pippi
·
Utrustning ... ni som har det var har ni köpt dom? ;)
2
Svar
33
· Visningar
11 115
Senast: amkm
·
L
Utrustning Brukar rida en liten ponny på ridskolan. På vanlig lektion går hon på vanligt tränsbett och en aachen nosgrimma, och det funkar väl...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: emindy
·
Utrustning Min kompis har ett litet problem. Hennes häst blir lite för pigg i terrängen. Mellan hindren är inga problem då galopperar han på i bra...
Svar
16
· Visningar
1 161
N
Utrustning Vissa dagar måste min goding har tunt regntäcke för att jag skall ha en chans att rida på kvällen. Han älskar att rulla runt som en tok...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Huntress
·
A
Utrustning har köpt ett nytt bett. ett rakt gummiklätt pessoa med endast en ring nertill. har en kindkedja som går att ''spänna'' fast i ringarna...
Svar
1
· Visningar
709
Senast: svea
·
K
Utrustning Hej! Jag undrar om man kan sy in ett täcke som är för stort och hur man i så fall gör? Kan man lämna in täcken så att dom syr in dom...
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: Kallblod
·
B
Utrustning Hej! Jag har blivit tipsad om att använda pelham bett på min fjording, som är stark och rusar iväg med min ibland (vi jobbar på...
2
Svar
24
· Visningar
2 213
Senast: Ewa
·
F
Utrustning Lånade hem en M&N idag. Tyckte att den satt ok, förutom att den lättade bak när jag ställde mig i stigbyglarna... Är den för bred då...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: lotta_k87
·
G
Utrustning Vi ska köpa en begagnad transport men är båda helt "gröna" när det gäller transporter. Har satt ett maxpris på 15.000:- eftersom att vi...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Sirisiri
·
B
Utrustning shires täcken, har dem ngn hemsida som ngn gullig kan länka till? ;)
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: Bella_Bus
·
Utrustning Jag tänkte köpa ett jaktkandar (kimblewick) och ha när jag hoppar och rider längre turer i skogen. Nu är min tanke, ska man ha med eller...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: Chlo
·
Utrustning har börjat linda min lymfangithäst med stallbandage över natten, men pga att jag inte har möjlighet att ta av dem på morgonen, och ingen...
Svar
6
· Visningar
2 404
Senast: RebeckaKihlberg
·
N
Utrustning Sitter och diskuterar nosgrimmans funktion. Är det någon som vet vad den har för funktion? Jag säger hela tiden att den finns för att...
Svar
11
· Visningar
849
Senast: Ylva
·
Utrustning Det finns ju många olika sorters schabrak, skulle vara lite kul och få veta vad ni har för schabrak (vojlock) till eran häst: -hur ser...
2
Svar
23
· Visningar
2 431
Senast: X_tremless
·
Utrustning Jag har köpt ett Boj hästsläp årsmodell -85. Det är i jättebra bruksskick. Jag tänkte höra om det är någon här som vet om man kan...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: jojjo_blondin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp