Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

E
Ekonomi & Juridik Hur är det här med Norge & svenska hästar. Jag vill åka över och träna 1 vecka i Norge med min häst, vad är det för avgifter ...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: Boj
·
G
Ekonomi & Juridik Jag är bara nyfiken på vad ni andra här på forumet tycker angående detta. Om någon känner igen vem/vilka detta handlar om så är jag glad...
Svar
10
· Visningar
2 599
Senast: gerbera
·
Ekonomi & Juridik Jag har hamnat i lite av en klurig sits. Har inte så stor koll på vad jag kan hävda och behöver därför hjälp. :) I augusti flyttade jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Hedda
·
Ekonomi & Juridik Nu är det ju diskussioner här på bukefalos om svarta/vita löner till hästskötare. Jag undrar om de ridskolor som är anslutna till...
Svar
16
· Visningar
1 832
Senast: Fridatycker
·
W
Ekonomi & Juridik Hur gör man? Vilken företagsform är lämpligast? Vilka tillstånd/försäkringar behövs? Vi kommer att ha företaget på ledig tid från...
Svar
11
· Visningar
1 595
Senast: wall
·
E
Ekonomi & Juridik Hur går man tillväga om man vill starta upp en ryttarförening för tävlande ryttare?? har hört talas om att man måste ha 50 st...
Svar
10
· Visningar
3 161
Senast: Anna_
·
H
Ekonomi & Juridik Nu har jag beslutat att efter en tid av hästletande lägga det på hyllan och bli medryttare ett tag så jag hinner känna efter vad det är...
Svar
11
· Visningar
1 196
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag är helt grön inom fodervärdsvärlden och behöver all hjälp jag kan få! Har tänkt söka skola till hösten och då kommer det bli...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Lella
·
Ekonomi & Juridik Om tråden ligger fel, vänligen flytta den! Jag ska ev. "köpa loss" min nuvarande foderhäst. Det blir den första hästen jag köper...
2
Svar
23
· Visningar
3 590
M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig...
2
Svar
26
· Visningar
3 662
Senast: M-Meduza
·
S
Ekonomi & Juridik Vad är egentligen skillnaden mellan att sälja häst som företagare gentemot att sälja häst privat?
Svar
1
· Visningar
835
Senast: athena
·
L
Ekonomi & Juridik Det här blir långt, men tacksam om ni ändå läser igenom och kommenterar. Jag har sålt ca 6 ha mark till en grannbonde och styckat av 8...
Svar
9
· Visningar
6 375
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Följande dom gick att läsa i en annan tråd, och har fått mig att fundera lite... Om man, som här, blir ålagd att avsätta en...
Svar
4
· Visningar
1 561
Senast: lundsbo
·
J
Ekonomi & Juridik Min kompis köpte för 5 veckor sedan en 02:a. Osedd irl, sett kort och film. Såg trevlig ut. Hanterad, lite löshoppad. Ej riden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 521
Senast: IIII
·
Ekonomi & Juridik Jag står i ett inackorderingsstall som sköts kollektivt. Allt funkar toppen, föruton en häst som har börjat gå igenom staketet, både ut...
Svar
18
· Visningar
3 695
Senast: Ninnurur
·
J
Ekonomi & Juridik Vi skal lämna en 5 åring på foder, og vil bare fråge är om denne avtal är bra och täckar som den skal. Jeg har lagt lite till från en...
Svar
2
· Visningar
1 172
G
Ekonomi & Juridik Jag ska börja ge ridlektioner åt en bekants dotter som aldrig har ridit förr. Hur mycket är det rimligt att jag tar betalt? Ponnyn är...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 067
Senast: Nasseman
·
Ekonomi & Juridik Nån som använt torrbollar i fuktiga utrymmen, hur har det funkat? Vi har testat med avfuktaren men det har varit för kallt, så den frös...
Svar
11
· Visningar
3 491
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Har lite funderingar kring stallskötsel och ansvaret att se till allt funkar och att hästarna mår bra. Lite bakgrund till min...
Svar
2
· Visningar
1 307
Senast: Skruttan
·
F
Ekonomi & Juridik Hur många betalar svart stallhyra ? Eller får ni kvitto.
2
Svar
33
· Visningar
6 267
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp