Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej! Undrar om någon vet...... Vi har köpt ett hektar mark som för tillfället är plöjd. Vi ska ha den biten mark till hästbete...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: Taz
·
Ekonomi & Juridik Om ni hade en djurhomeopat i närheten som inte var alltför dyr. Skulle ni gå till en sådan med erat djur? (Eller om h*n kommer till dig)...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
19 375
Ekonomi & Juridik Vad menas med Ip44 klassad? Mina föräldrar köpte en lampa, sådan man brukar ha i stall med en kåpa med galler och glas. Frågan är om man...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
24 216
Ekonomi & Juridik Min transport är fullständigt insnöad och jag kan inte hämta halm själv som jag brukar. Nu har jag pratat med en bonde i närheten som...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 710
Senast: Mia_R
·
J
Ekonomi & Juridik Sett att det finns gamla trådar - men har någon ett tips? Jag har en stor häst och 2 små ponnyer (a och b), de står på torv och de går...
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Om man ska arbeta utomlands hos en nationellt välkänd ryttare som groom/ryttare, då har man väl rätt att kräva mer än lite drygt 7000...
2
Svar
27
· Visningar
6 436
Senast: Fridatycker
·
Ekonomi & Juridik Vad görs på anläggningarna ni vistas på för miljöns skull? Sopsortering? källsortering? odlar eget foder? andra klimatsmarta...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: lahsd
·
Ekonomi & Juridik Jaa, hur fightas man mot det allsmäktige Skatteverket??? :grin: Det är inte lätt har vi fått erfara nu.. Vi driver hästverksamhet, och...
2
Svar
29
· Visningar
3 203
Senast: Jenny
·
Ekonomi & Juridik Sitter och funderar på möjligtvis en affärside, en bekant sa det till mig och sen har den grott där länge!!! Affärsiden: Det är...
2
Svar
33
· Visningar
3 710
Ekonomi & Juridik Lägger antagligen in inlägget i fel forum nu, men moderator får flytta. Hade nyss en diskussion med min mamma angående min ponny...
Svar
6
· Visningar
1 072
Ekonomi & Juridik Ja som rubriken, finns det e garanti när det kommer till en nyskod häst? Det e nämligen så att förra måndagen (8/2) blev min häst skodd...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 795
Senast: bigganl
·
A
Ekonomi & Juridik ja, vad krävs för att du osm har eget stall ska kunna hyra ut boxplatser ? behövs vissa tillstånd, godkänt stall osv ? Skulle va...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Var på nätet kan man hitta cirkapriser på mark - betesmark, åkermark etc. i olika delar av Sverige.?
Svar
8
· Visningar
3 979
A
Ekonomi & Juridik Jag tänkte be om lite tips och råd i vårt dilemma. Kanske har någon varit i liknande situation? För ett tag sedan beslutade kommunen...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
10 135
L
Ekonomi & Juridik Vet ej om jag lagt in den rätt nu, annars får den flyttas. Ska åka och provjobba i gbg och är det rätt eller fel att be om lite...
Svar
14
· Visningar
1 856
Senast: JennieNoor
·
Ekonomi & Juridik Har äntligen kommit mig för att genomgå kursen. Beviset kom i form av ett A4 papper. Är jag skyldig att alltid ha detta med mig? Hade...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: SeagirlM
·
G
Ekonomi & Juridik Planerar att göra staket runt vår ridbana till våren. Det är en budget variant på ridbanan bara stenmjöl direkt på marken. Det jag...
Svar
2
· Visningar
9 394
Senast: Jempa
·
Ekonomi & Juridik Jag har på förekommande anledning ett par frågor om takhöjd. Det är ju inte helt ovanligt att gamla kostall inreds med boxar och...
Svar
9
· Visningar
3 636
Senast: boccia
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har en dröm om att starta en mindre ridskola om några år, har ett stort fint stall med plats för nio boxar och mycket mark så...
Svar
1
· Visningar
1 501
Ekonomi & Juridik Hur mycket går en bra ridskolehäst/ponny i sina bästa dagar? Hur långa är ridpassen? Hur många ridpass om dagen? Timmar/dag...
Svar
14
· Visningar
1 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp