Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Ibland är det svårt tydligen.. Fast man gjort det hela hösten innan. Har ni något bra tips på hur man tränar inkallning på hästar? Utan...
2
Svar
20
· Visningar
2 451
Senast: startpompe
·
M
Träning Hej! Jag har problem med att få hästen jag rider att galoppera samlat och lugnt. Han får alltid en himla fart så fort jag fattar...
Svar
11
· Visningar
3 998
Senast: helenat73
·
S
Träning Skulle försöka longera ett sto inför kommande vet.besök men det visade sig vara en farlig aktivitet!:eek: Hon gick framåt ett halvt...
Svar
11
· Visningar
3 353
Senast: Sissan
·
H
Träning Hej! Hoppas någon av er kunde komma med några konstruktiva förslag angående mitt problem...! Jag har en fyra-åring, som är väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: axel
·
A
Träning jag har ett litet problem... Jag har för tillfället 3 stycken hästar.. Har tidigare haft bara 2 st, ett varmblod, och en...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Lantlolla
·
Träning Där jag har min häst och rider så ligger det ett till stall jättenära. Vi utnyttjar samma ridvolt och den syns från vårat stall. Den...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Snobben
·
G
Träning til jer med häste som har meget lang man. hvad gör i for at få den ekstra lang. börster den eller fletter den hvad er jeres tip...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: Gaia
·
L
Träning När man flyttar undan skänkeln.. skänkelvikning.. hur ställer du hästen? Ställer du i eller från rörelseriktningen? TACK! för att...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: Andorra
·
R
Ridning Så nu har äntligen sadeln kommit, hann bara kasta på den en första gång efter hovvis skott idag, lite kassa bilder tagna med mobilen i...
2
Svar
20
· Visningar
2 600
Senast: ramada
·
E
Träning Jag har ju två hästar, en lilla Q och Bill. Q har alltid haft benägenheten att "fixera" sig vid en häst oavsett hur många hästar vi...
Svar
5
· Visningar
970
Senast: Blandrastik
·
S
Träning Hejsan. Jag har en rätt skumpig shettis som foderhäst, och jag undrar liksom hur ni andra gör för att det inte ska bli lika...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: Shetland_Memories
·
L
Träning Fick barn för ett halv år sedan och tiden e mindre nu för alla djur. Har ett c ponny sto på fyra år som vi knappt gjort nåt med. Den...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: åke
·
Ridning när brukar man börja använda de bettet? från vilken nivå/utbildningspunkt? är bara nyfiken:smirk:
Svar
5
· Visningar
2 045
Senast: Falkenrally
·
B
Träning Har lite krångel att lasta min 5åring.. Han är absolut inte rädd, bara tjurig. Lasttränade honom idag och efter 15-20 min ställde sig...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Blandrastik
·
G
Träning Jag kan inte få min häst att rygga, hon bara snurrar runt. hon är 6 år och jag tror inte att hon någonsin har kunnat rygga, några tips??
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Daimie
·
B
  • Låst
Träning Hej Min dotter tränar dressyr och har börjat tävla. Nu är det dags att hitta en bra dressyrsadel. Vad rekommenderar ni? Jag har...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: IngelaH
·
Träning Rep till repgrimma? Jag ska knyta egen repgrimma, men var fasiken köper man repet till den? Jag kommer bara att tänka på att rep...
2
Svar
25
· Visningar
5 679
Senast: Boribaby
·
Träning Min unghäst (3 i år) ska till Strömsholm på Måndag för en utredning. Hon är lastad 4ggr i sitt liv varav 1 gång gick åt helvete.. Hon...
2
Svar
39
· Visningar
3 607
Senast: misen
·
Ridning Jag har bestämt mig för att träna min häst inom den akademiska dressyren. men min häst skada sig i måndas så pass att det fick sys...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Helan
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag tänkte att det vore kul och se lite bilder på när ni tränar med era hästar! Så kom igen och lägg in lite bilder:) ridbilder...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
64 602
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp