Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag undrar om det är någon mer som har en häst som gärna slänger iväg en backutkick vid galoppfattning??? Sedan i våras har vi en...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: spanglish
·
Träning blev lite intresserad av en tråd om vilodag för hästar. vissa av er sa att er häst vilade fler än en dag i veckan. För tillfället har...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: Tinuri
·
I
Träning hur får jag mitt vbl sto att lättast lära sig ta galopp i paddock? hon är 9 år och travtränad som unghäst men har aldrig blivit...
Svar
11
· Visningar
1 018
Senast: hillevie
·
G
Träning min lilla häst är underbar att rida ( tycker inte bara jag:)) men hon är världens bitch i boxen, strycker örona bakåt och så där, ibland...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: GoldenPearl
·
Träning Har i dagarna kollat Join up filmen med Monthy Roberts. I filmen använder de givetvis en round pen, men han säger också att man behöver...
Svar
10
· Visningar
1 491
Senast: Hammond
·
Träning hoppas nu att jag lägger denna tråden rätt:crazy: Som rubriken lyder: Hur lär man en unghäst på snart 2 år att bli longerad? Vi har...
Svar
19
· Visningar
3 299
Senast: chrysler
·
T
Träning Blir det något fel på bäckenet när man fött barn? Det känns nästan som om allt sitter löst innuti, att balansen är helt väck i...
Svar
7
· Visningar
900
Senast: Viggen
·
Träning IDÉTORKA!! Jag behöver inspiration. Det känns som man bara kör samma tugg jämt och ständigt, och det blir lite tjatigt.. För...
Svar
14
· Visningar
1 184
Senast: sthu
·
G
Träning Hade galoppat min häst i full fart ute i slasket igår, och travade av på lång tygel som jag brukar. Men istället för att jogga lite...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 481
Senast: Badger
·
T
Träning Jag rider på ridskola, islänningar. Det jag undrar över är detta med säkerhet, hur gör ni andra? Ställer ni alltid upp på...
Svar
17
· Visningar
1 300
Senast: Pansi
·
O
Träning Rider en häst som inte svarar på galopp skänkeln. Frågan är då hur får jag hästen att galoppera när jag lägger till skänkeln?? Hästen...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Angelique
·
Träning Ska jag bli arg på min häst eller bara försöka lugna henne när jag hämtar in henne sist från hagen och hon nästan springer ner mig och...
2
Svar
34
· Visningar
2 482
M
  • Låst
Träning Jag har ett stort och rätt smärtsamt problem. Det är såhär att när jag rider, så spänner jag mig oerhört mycket i högra axeln. När jag...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: mysko
·
G
Träning min lilla häst är underbar att rida ( tycker inte bara jag:)) men hon är världens bitch i boxen, strycker örona bakåt och så där, ibland...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: nyponros
·
F
Träning Hej! hade ingen aning om vart jag skulle lägga den här tråden, flytta den om den ligger knasigt. Jag tänkte höra om det är någon som...
Svar
13
· Visningar
1 342
Senast: sthu
·
A
  • Låst
Träning Hej Har en ponny med hög manke och smal rygg. Har provat ett antal sadlar men inte hittat någon som ligger riktigt bra. Är det någon...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: IngelaH
·
C
  • Låst
Träning hej!! Min lilla syster har en liten shettis, nu undrar jag om ni tycker hon är för stor för henne?? min lillasyster är 13år , 147cm...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Epona
·
U
Träning Mitt sto, 11år hlb. Är så arg hela tiden. Vet inte hur jag ska göra med henne. Öronen bakåt och "småklapprar" med tänderna mot mej...
Svar
18
· Visningar
3 729
R
Träning hej, hur gör ni när ni får hem nya hästar, ställer ni dom direkt i hage elr box? vad gör ni lix?:D:d.
2
Svar
27
· Visningar
2 338
Senast: startpompe
·
H
Träning hejsan jag söker en bok och tips och råd hur man tömlongerar på bästa sett, vilken utrustning som är bäst lämpad med mera. jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: Fahlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp