Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej! Jag rider och tränar en femåring. Hennes inridning påbörjades sent av de förra ägarna så hon är ännu inte speciellt mycket riden...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Lolydodia
·
B
Träning Jag har beställt ett klicker paket men vill ju börja nu. Har en klicker men vet inte hur jag ska börja. Kan nån ge mig förslag på enkla...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Yrja
·
M
Träning Jag har mest ridit på ridskola där hästarna går lektion efter lektion och rids enligt vad jag anser ganska hårt. Nu har jag blivit...
2
Svar
29
· Visningar
5 570
Senast: Roheryn
·
P
Träning Har ett varmblod (f d travare) som kan galoppera men endast med vä framben först (oavsett om jag tar fattar höger). Nu rider vi sällan...
2
Svar
27
· Visningar
1 911
Senast: concierge
·
S
Träning Hejsan!! En tjej i stallet har fått en travare som är 5 år å har varit skadad så den kan inte tävla mer. Hon hade tänkt rida in den och...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: superbusan
·
B
Ridning Har ridit AR med min varmblodsvalack runt ett halvår nu. Han har ökat i kondition och vi har travat relativt länge nu. Men, i kort trav...
Svar
6
· Visningar
1 571
Senast: mega
·
Träning Startar en ny tråd, men det är ju inte så att det dräller av nya trådar här på forumet ändå... En vecka verkade vara för lite tid för...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 325
Senast: Snorpan
·
F
Träning Har just läst en tråd om ouppfostrade hästar, och alla är rörande överens om hur en väluppfostrad häst ska bete sig. Och självklart vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 604
Senast: Bauke
·
Y
Träning Nja, tja, jag kvalar in för jumbo priset. Jag kom på att valacken var vansinnigt rädd för att gå ut utan sällskap, men framsteg är att...
Svar
7
· Visningar
748
Senast: unki
·
H
Träning när ni ska vänja era åringar vid träns med bett,har ni på nosgrimman då? gapar dom inte mkt annars??
Svar
6
· Visningar
769
Senast: Rotterö
·
A
Träning Min häst bockar som en galning i ridhuset. Han är jättebra ute, och vi har samma utrustning då, alltså kan han inte ha ont eller vara...
Svar
4
· Visningar
640
Senast: LinJen
·
P
Träning Jag är medryttare på ett 3årigt sto som vi vill börja rida in nu när det äntligen börjar bli mjukare i marken och bättre väder. Jag och...
Svar
7
· Visningar
1 638
Senast: p_pamela
·
H
Träning vad har ni på era åringar när ni tömkör dem? grimma eller träns med bett?
Svar
3
· Visningar
709
L
Träning Vad andvänder ni vid longering?? Hjälptyglar, kapson, träns etc..
2
Svar
30
· Visningar
2 132
Senast: suisyola
·
G
Träning Det är ju ständigt diskussioner om att den & den hästen är bakom lod. NÄR är hästen bakom lodplanet? Vart går liksom gränsen?
Svar
14
· Visningar
2 493
Senast: glittertuss
·
S
Träning Någon som har ett bra tips?? Har en ponny som bockar och sparkar väldigt mycket men inte jämt utan bara när man rider ut mest på...
Svar
18
· Visningar
1 630
Senast: fiaskurken
·
Z
Träning Jag vill höra vad ni tror om olyckorna som händer inom hästsporten. Om man pratar med akutsjukvården och ambulanspersonal så ser de...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 266
Senast: Mrs_Malfoy
·
W
Ridning Hur \"bygga om\" en travare? Hej, nu på sidan. Har en travvalack på 12 år, som jag skulle vilja bygga om till ridhäst. Han har stått på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 202
Senast: Fifflan
·
L
Ridning Jag var på BB-kurs i helgen, och fick massor med inspiration och saker att tänka på. Jag skulle vilja tacka er Bukefalister som var med...
2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: hille
·
T
Träning Jag skulle vilja höra lite teorier varför vissa hästar är väldigt rädda om sina bakben. Hörde en veterinär som sa; kommer jag till en...
Svar
6
· Visningar
1 920
Senast: zask
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp