Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Vilka regler gäller? (O ja, jag läntar till sommaren, sitter och spånar!:p) Sjön Fysingen finns när stallet där jag har hästen...
Svar
7
· Visningar
3 680
Senast: aramis
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag står i ett fullservice-stall och har gissningsvis lite andra åsikter än stallägaren om vad som borde ingå. Vad anser ni...
2
Svar
31
· Visningar
3 846
Senast: nexxa
·
A
Ekonomi & Juridik Ny här på bukefalos, men insåg hur mycket frågor man kan ställa här. Vi har köpt en jordbruksfastighet och tänkte hyra ut lite...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: tomten
·
Ekonomi & Juridik Vill gärna veta hur andra kollektivstall och liknande där ute löser helginsläppen. Vi vill se över hur vi har det då vi känner oss för...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 193
Senast: smooch
·
Ekonomi & Juridik Din häst demolerar din bil. Vilken försäkring träder in? Din hemförsäkring eller din bilförsäkring?
2 3
Svar
43
· Visningar
5 234
Senast: HannaZ
·
P
Ekonomi & Juridik Jag kom igår på den (enligt mig) lysande idén om en grundläggande hästägarkurs. Tanken är ett ridlägerupplägg ungefär där man under en...
Svar
16
· Visningar
1 718
Senast: tomten
·
Ekonomi & Juridik Om en hästägare anmäls upprepade gånger till djurskyddet, men inget fanns att anmärka på den första gången, måste de då åka ut på varje...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: a1agnlju
·
V
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har letat häst ett tag och nu äntligen hittat drömhästen! Eftersom det är väldigt viktigt för mig att både jag och hästen...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 873
Senast: Indiv
·
Ekonomi & Juridik Från i höst tänker jag upphöra hyra ut boxplatser - orkar inte å lönar sig inte med den marknad vi har idag. Jag har lantbruksegendom...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: Tussemaja
·
Ekonomi & Juridik Vi har byggt om och rustat upp en gammal gård, byggd sent 1800-tal. Senast nu så kom papper från Skatteverket att de vill ha in fakta...
Svar
5
· Visningar
2 398
Senast: Cyllene
·
H
Ekonomi & Juridik Är det bara jag som har en hovis som uteblir utan att meddela oss? Har haft samma nu i ca 10 år och vi "fick" honom av min kompis lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 246
Senast: Xenon
·
A
Ekonomi & Juridik Person A köper en egyptisk arabhingst av person B. B har också en syster till den hingsten som A är intresserad av och man kommer...
Svar
2
· Visningar
1 016
Ekonomi & Juridik Börjar planera lite för bete i sommar, har själv gott om bete här hemma( fast hagarna används året runt) men har en åker en bit bort...
Svar
5
· Visningar
1 489
Senast: Masse
·
K
Ekonomi & Juridik Nu är jag så irriterad. Om man ska ha ett stall och hyra ut stallplatser då måste man väl ändå våga säga till om hästägaren gör något...
Svar
9
· Visningar
1 757
Senast: kinkie
·
F
Ekonomi & Juridik Som läget är just nu har vi hästar hemma på lösdrift, tre stycken. Två shettisar som tillhör oss som har lösdriften, samt en travare som...
Svar
12
· Visningar
1 681
Senast: ball
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Ja frågan är enkel! Denna bonde har förmågan att ställa illaluktande saker på sin mark, och mina föräldrars hus ligger inte långt...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
19 931
A
Ekonomi & Juridik Jag sitter här med bokföringen och är väldigt förbryllad. När vi köpte gården för ca 10 år sedan så hade jag inte i åtanke att...
Svar
10
· Visningar
1 388
Senast: lahsd
·
M
Ekonomi & Juridik Var intresserad av en häst, en billig sådan förvisso, då den står under behandling. Åkte och tittade och fattade tycke. Igår blev det då...
Svar
7
· Visningar
1 803
Senast: Bartley
·
V
Ekonomi & Juridik Har bestämt mig för att flytta pållen för att få närmare till stallet, detta har lett till diskussioner ang kontraktet. Kontraktet...
Svar
3
· Visningar
832
S
Ekonomi & Juridik Jag undrar vad som händer när ett företag läggs ner. Låt oss säga att jag skulle lägga ner mitt företag eller att det skulle gå i...
2
Svar
29
· Visningar
5 700
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp