Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Moderator får flytta om det ligger tokigt. Tyckte att ekonomi var mest passande iom att detta inte rör utbidning inom hästsektorn sas...
2
Svar
23
· Visningar
3 318
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Ponera att du har en fungerande hästflock, två nya hästar släpps in och det blir bråk mellan dessa två och en av dem som redan stod där...
2
Svar
24
· Visningar
2 478
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik En privat person köper en häst av en annan privat person. Hästen ska enligt säljaren vara fullt frisk o inte ha ngn skadehistorik...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: Josefemma
·
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet vilken myndighet man ska vända sig till om man vill få information om arrenderad kommunalägd mark (hagar) i...
Svar
2
· Visningar
819
L
Ekonomi & Juridik Jag har länge haft planer på att starta upp en hästverksamhet, jag har anläggningen, men inte den helt rätta ekonomin just nu kanske å...
Svar
9
· Visningar
1 500
Senast: Pigan
·
Ekonomi & Juridik Vi sitter nu i en lite frågande situation och kan någon med kunnighet inom området svara på frågan vore tacksamt!. Vår granne ska...
Svar
6
· Visningar
4 536
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Funderar på att investera i en fyrhjuling. Säljaren rekommenderar leasing då vi har företag. Avbetalningsvillkoren var 20 % kontant...
Svar
9
· Visningar
5 602
Senast: lahsd
·
Ekonomi & Juridik Ofta hör jag att hästar rider sönder skidspåren och förstör motionsspår mm.. jättetråkigt, så ska det inte vara. Men nu är läget omvänt...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 124
Senast: vima
·
Ekonomi & Juridik Hej, undrar om någon har liknande erfarenheter, eller vet vilka rättigheter man har i detta fall: en person hyrde in sin häst hos oss på...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
22 882
Senast: Lobelia
·
H
Ekonomi & Juridik Jag har använt samma hinkar till mina hästar och det har alltid funkat. Nu har det hänt att mina hinkar går sönder. En gång fick jag...
2
Svar
39
· Visningar
3 632
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Lösdriftstaket har rasat in pga att stallägaren/uthyraren (samma person) inte tagit bort snö från det. Det var ett stort tak och kvar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
11 797
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Det har ju kommit massor av snö i år! Hemma hos oss har det resulterarat i att stängslet har blivit väldigt lågt på vissa ställen. Är...
Svar
16
· Visningar
4 697
Senast: Cilva
·
J
Ekonomi & Juridik ..OK, då har dagen kommit.. I morse när jag kom ut i stallet hade den gamla plyfafyllningen gjort sitt.. Den har sakta fräts upp...
Svar
11
· Visningar
1 623
Senast: Josefemma
·
Ekonomi & Juridik Hej, nu vänder jag mig till juridikkunniga bukefalister. Jag köpte en häst i september 09. Jag gårdsbesiktigade henne UA. Jag märkte...
2
Svar
30
· Visningar
3 957
Senast: Centaur
·
F
Ekonomi & Juridik Jag har en mindre hage, som vi har tagit bort träd och rötter från, och jorden har därmed blivit uppriven, ifylld där rötter har dragits...
Svar
1
· Visningar
769
Ekonomi & Juridik Min väninna lämnade ut sina två hästar på foder. Jag skrev kontraktet, det är ett kontrakt per häst, ett varsitt exemplar för parterna...
2
Svar
22
· Visningar
2 202
Senast: cazi
·
B
Ekonomi & Juridik är de vanligt att man måste jobba 50 timmar i vecka när man jobbar med hästar?:confused:
2 3
Svar
47
· Visningar
5 495
Senast: Lazio
·
H
Ekonomi & Juridik Hej Finns det någon där ute som vet...??? När man har lämnat i stämmnings ansökan till tingsrätten ang att man vill häva ett hästköp pga...
2
Svar
33
· Visningar
5 548
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik Har haft en inackordering i vårat stall han skaffade en häst till i somras så han har haft två hästar. Lösdriftsplatser. Dessutom hyrde...
Svar
11
· Visningar
2 858
Senast: Piffpuffen
·
Ekonomi & Juridik Hittar ingen liknande tråd men finns det så säg gärna till! Jag har haft en hel del medryttare på mina hästar genom åren och allt har...
Svar
8
· Visningar
2 666
Senast: schelin_j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp