Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning jag behöver några tips på övningar som är bra för att få hästen att inte överreagera då den tycker att något är farligt - trots att det...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Zab
·
T
Träning En kort fråga; mitt sto ska föla om ca 1 mån. Hon går tillsammans med ett dräktigt sto och 2 ston till. Tanken är att alla ska gå...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Nafayette
·
S
Träning Är det vanligt att äldre hästar kan vara stela i början av ett ridpass? Jag äger nu en 20 årig häst som i början av ett ridpass kan...
2
Svar
23
· Visningar
5 744
Senast: SusieQ
·
S
Träning Hej, Jag har nyligen blivit medryttare på en varmblodsvalack. Behöver nu lite hjälp.. Han gillar att jobba i paddock, dressyr, hoppa...
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: Mysaan
·
L
Träning hjälp....frustarerad på min lilla pålle... köpte henne i sep. ifrån "min" ridskolan där hon gått i ca 2 treminer men de funkade inte så...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Mysaan
·
Träning jag har en travkorsning med lite extra gångarter, hon töltar och passar utöver de andra tre vanliga sätten att ta sej fram. men min häst...
Svar
19
· Visningar
1 250
Senast: j_m_b
·
Ö
Träning Hur hade ni gjort? Ska köpa en ny ponny till mina flickor, 11 och 13 år gamla. Nätta, medellånga för sin ålder. Lite...
2
Svar
25
· Visningar
4 263
P
Träning Hur gör ni? Tar ni hjälp av någon som är duktigare än er själva för att rida er häst? I mitt fall så har jag mina svagheter samtidigt...
2
Svar
20
· Visningar
2 368
Senast: Zab
·
J
Träning Jag är förvirrad vad är rätt igentligen.Hur ska man görra för att få hästen i rätt form. *Vissa sågar-jag säger ush!* *Vissa...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Sara-Ida
·
Träning Hej! Jag hade tänkt lära min 11-åriga ponny att bli longerad ordentligt nu,han kan inte det riktigt. Men jag skulle vilja ha lite tips...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Pernilla_
·
E
Träning jag rider ett halvblodssto 3 gånger i veckan. Jag satte igång henne för drygt tre månader sedan och nu rider jag ganska hårt med henne...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: emmaekstrand
·
Träning Försökte hantera min fodervärdshäst första gången idag. Allt gick bra så länge jag ledde honom i hagen.. men när vi kommer utanför drar...
Svar
4
· Visningar
913
P
Träning Jag rider en 5-årig häst som bara är grundriden, inte speciellt utbildad. Han har den otroligt irriterande ovanan att bocka :(...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 137
Senast: Katrine_Elliot
·
M
Träning Hej! Min fjordvalack, snart 4 år, är väldigt nafsig. Han vill tugga på allting, grimskaft, grimma, kläder osv. Han går i en stor hage...
Svar
3
· Visningar
974
Träning Jag har egentligen inget problem med hästen... Det är mer jag själv som är lite nojig att göra fel och gå för fort fram :smirk: Skulle...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: lina
·
Träning Vet inte om inlägget ligger rätt?? Hur lär man hästen sidepass front? Eller det finns säkert många olika benämningar men när hästen...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Zahlo
·
E
Träning Jaa. here we go again!! Har ett arabsto (läs :devil: ) på 2 år i min ägo. Trevlig liten prick, men inte nu!! Kort sagt: en dam med en...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
21 980
Senast: El Karisma
·
Träning Min unghäst (fjordvalack 5 år) har senaste dagarna börjat slicka på mina kläder. Han nafsar absolut inte då jag lärt honom att det inte...
Svar
13
· Visningar
1 566
Senast: Allimac76
·
S
Träning För 4 dagar sen så fick jag hem ett litet föl få etthalv år ( hingst ). han kom direkt från mamman, det vart lite skrik men när vi...
Svar
15
· Visningar
1 378
Senast: affe
·
I
Träning hej jag har en fjording som jag lånar nu. Hon är 17 år gammal men är pigg och så hon har haft föl i sommar men ska nu sättas igång på...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: ican_89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp