Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning hej jag har en fjording som jag lånar nu. Hon är 17 år gammal men är pigg och så hon har haft föl i sommar men ska nu sättas igång på...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: ican_89
·
Träning min ena häst har fått för sig att bajsa i vattenhinken, vilket inte är så himla kul då hinken är svår att flytta ("thermobar"-typ) några...
Svar
4
· Visningar
1 260
Senast: skwaller
·
P
Nh
Träning Jag har en hingst på ca 9 månader och jag vill börja med NH. Har ni några tips på vad jag kan börja med? .:bump:
Svar
17
· Visningar
1 241
Senast: JeaNette__
·
Träning Har tagit hem en 5 årig liten buse. Han är hur go som helst, dock outbildad, nyss kommit från ett halvårs travträning, så det ligger...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 521
Senast: skuggi
·
Träning Hoppas att tråden ligger i rätt 'fack' nu.. Om en häst är sur när man borstar den, kanske att den kastar med huvudet och hugger i...
Svar
4
· Visningar
1 434
Senast: älgen
·
Träning Hur var det från början med din häst? Testade han dig? Hur? Min häst vill jag ofta slakta nu mer:devil:
2 3
Svar
52
· Visningar
7 598
Senast: Emuliiaa
·
L
Träning Jag vet, jag har ingen erfarenhet av att äga häst. Jag har bara lusläst i hästböcker om allt som behöver göras. Men nu till saken. I...
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: lady_mike
·
T
Träning Jag och en bekant funderar på att rida ut tillsammans med våra hästar. Hästarna har aldrig träffat varandra utan bara sett varann ett...
2
Svar
34
· Visningar
2 771
Senast: Tjalfe
·
Träning som rubriken lyder: sätt in era bästa tips på hur man tränar olika muskler, skriv oxå gärna om de sätten hjälpt din häst att bygga...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 224
Senast: Tinuri
·
N
Träning HJÄLP. jag har insett nu att när jag rider så tittar jag i backen, och det är verkligen varje gång rider som jag gör det, på varje...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Naggis
·
D
Träning Min medryttarhäst har fått för sig att sparka bakut varje gång man galopperar. Kiropraktorn har kollat hans rygg och bakben men det...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: becca16
·
Träning Var tycker ni om att rida barbacka? Är det skadligt för hästen eller inte? Varför i så fall, eller vad är skadligt? Skritt, trav...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 700
Senast: Uddatyp
·
Träning hej! Jag har en maxad C-ponny som blir väldigt pigg när man är ute. Han blir då också ganska stark, för att han vill springa. Har...
Svar
8
· Visningar
983
E
Träning Nu är medryttarhästens ägare utomlands i tre veckor framöver. Under den tiden är JAG hästvakt. Igår var jag i stallet och red och tog in...
2
Svar
27
· Visningar
3 218
Senast: Generalen
·
Träning brukar ju alltid vara mycket testande när man skaffa ny häst. men hur länge skall man vänta och acceptera att detta är normalt? fick...
2
Svar
23
· Visningar
2 671
Senast: ellenkarra
·
M
Träning Hur tycker ni man ska göra, använda inspänningar eller inte? Longerar 2 unga damer 5 och 6år samt 2 äldre 14år och 20år... Vilka kan man...
Svar
7
· Visningar
1 035
Senast: Benita
·
Träning vi kommer ev att flytta till en annan stad med stallbyte som följd. min häst har bara flyttat en gång för över 12 år sedan. har inte...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Mint
·
Träning Nu är frågan, betäcker han den för instinkten att betäcka, eller för att det är något han kan hoppa upp på, i brist på annat? Eller...
Svar
17
· Visningar
7 528
Senast: maja_70
·
S
Träning Hejsan, jag skulle vilja ha lite tips på lite olika saker att öva på då jag rider. E skötare på en sur liten shettis, och jag börjar...
2
Svar
20
· Visningar
1 629
Senast: Shetland_Memories
·
A
Träning Idag tog jag en promenad i kvarteret, efter vägen stannade jag till vid en liten "hage" (10x20 kanske, gjord i hönsnät), där låg det två...
2
Svar
25
· Visningar
2 068
Senast: Cii nn aa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp