Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag själv tänker mycket på det här kring att vara en "längre" ryttare, jag är själv inte så allmänt lång bara 164 cm dock onormalt långa...
2
Svar
34
· Visningar
5 024
Senast: McFlurry
·
Utrustning Har din häst skydd på sig i hagen? Vad ser du för för- och nackdelar med att ha skydd i hagen? Skriv gärna hur länge de går ute, i...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 072
Utrustning Hej på er, ny här på forumet. Om tråden ligger i fel kategori, vänligen flytta den. Hittade inget om stall, anläggning, etc. Anyway...
Svar
0
· Visningar
583
Senast: Andyv
·
Utrustning Skulle vilja testa ett sånt bett på min pålle. Har googlat runt ett tag och kommit fram till att det är värt att testa. Det finns MASSOR...
2
Svar
30
· Visningar
12 681
Senast: Cajsa_Varg
·
Utrustning Tyckte Protector-skydden med ludd var så hima bra, mjuka och fina. Efter flitigt användande och tvättande börjar mina bli slitna så jag...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: niikon92
·
Utrustning Vilken av knights dressyr modeller är camelots motsvarighet? Är det så enkelt att om en camelot passar så gör motsvarigheten i dressyr...
Svar
1
· Visningar
1 218
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Någon som har/haft Sirius släp och kan berätta mer om dem? Eller någon typ av erfarenhet av dem? :)
Svar
2
· Visningar
2 720
Senast: Wonderwoman
·
Utrustning Vad finns det för sadlar i lägre prisklass, typ omkring 5000 kr eller sådär, som passar till häst med brett mellan bogbladen? Dvs järnet...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: Io
·
Utrustning Nu är det nära, snart slår portarna upp för shoppingmeckat :D:p Tänker att vi kan samla planerade inköp här och sen dokumentera hur det...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
15 847
Senast: Snurre
·
Utrustning Kära Bukefalos! Nu har jag och mor snubblat runt i transportträsket ett tag och gråten är nära. Som alltid när man känner att man...
2
Svar
31
· Visningar
5 012
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Hur är det nu. Är det ok med bomlös till unghäst eller blir det för hög belastning? Sadeln i fråga har flyttbara bossar, ser ut som en...
Svar
9
· Visningar
783
Senast: MaRomer
·
Utrustning hej! Är i transportköpartagen. Nu till min fråga, är inne på en Boj Bravo 216. Har sökt men hittar inte Vad skillnaden på standard och...
Svar
8
· Visningar
5 893
Utrustning Har sett attt folk skriver att man kan ha en "kil" i stöveln om de är något för höga och att man då ska ha denna kil tills stövlarna...
Svar
13
· Visningar
2 136
Senast: Zoya
·
Utrustning Får svår idétorka när det gäller färger till brun/vit skäck. Vad för färg blir snyggt på schabrak mm? Har svart som grundfärg nu, men...
Svar
7
· Visningar
2 314
Senast: Plantan
·
Utrustning Är väl inte aktuellt precis nu, men satt och slötittade lite på transporter idag på Hästnet. Nu behöver jag som sagt ingen precis nu...
Svar
12
· Visningar
1 243
Senast: Buck
·
Utrustning Har äntligen beställt ett sadelskåp Det är ca 120cm högt och 60*65 i bredd och djup. Är i stål. Hade tänkt ha det framför frambommen i...
Svar
1
· Visningar
989
Senast: Buck
·
Utrustning Lider av problemet att ha ett STORT huvud, super svårt att hitta hjälmar. Är det någon som vet av något märke/sida som säljer hjälmar...
Svar
7
· Visningar
698
Senast: Vinur
·
Utrustning Har köpt mig en brun sadel o matchande brunt träns. Igår blev det även en brun ridhjälm... Hur skulle ni matcha bäst med ridbyxor...
Svar
3
· Visningar
1 067
Senast: Plantan
·
Utrustning Jag ska köpa dressyrstövlar från De Niro och kan inte bestämma mig för vilken modell och färg jag ska ha. Tanken är så småningom att...
Svar
1
· Visningar
1 478
Senast: Centaur
·
Utrustning Hej! Jag undrar om remmen under ganaschen på micklem:s träns räknas som käkrem? Tänker att (vissa) PS träns har en liknande käkrem...;)
Svar
3
· Visningar
837
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp