Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Nu har vi börjat ge oss ut i den djupa djungeln av alla raser och det är ju verkligen helt ofantligt hopplöst! Någon som har tips...
Svar
16
· Visningar
1 311
Senast: Fanzia
·
Hundavel & Ras Jag har blivit helt förälskad i den stora hunden i Alv**on reklamen. Ni vet den där det regnar en massa och en stor hund är "regnskydd"...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: Luxus
·
Hundavel & Ras Min vän är intresserad av att skaffa en liten sällskapshund så småningom, och vill gärna ha tips på vad som kan passa henne...
2
Svar
28
· Visningar
4 719
Senast: Fiffi1
·
Hundavel & Ras Japp, in med bild!! Namn (fullständigt också) samt vad ni pysslar med.. Är så himmla nyfiken på vad de döljer sig för BC hundar i...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 261
Senast: Migo
·
G
Hundavel & Ras Såg igår att dom ställt upp ett bord med lite reaböcker på mitt vanliga lilla coop som jag handlar i. Där fanns det två olika...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 170
Senast: FannyoArre
·
R
Hundavel & Ras Blivit erbjuden att ta över en omplaceringsvovve. Är det någon som har erfarenhet av huskies? Hjälp......?!
2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 348
Senast: alaskanhusky
·
Hundavel & Ras Jag har efter mycket funderande hit och dit antagligen bestämt mig för att köpa en JRT till. Jag har redan en och han har varit mycket...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Donnorna
·
Hundavel & Ras Kanske finns det redan en valpkullstråd? Men hittade den inte isåfall! Nu är det nio dagar tills Mayas och min första kull kommer. Så...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
23 744
Senast: falukorw
·
S
Hundavel & Ras Jag var och kollade på utställning igår och jag såg en hund jag aldrig sätt förut, vad kan det vara? Ca 1m hög, runt 1.5m lång...
Svar
7
· Visningar
5 997
Senast: Korpilompolo
·
Hundavel & Ras Jag har nu pratat med en uppfödare av löwchen. Enligt henne är det normala att småhundar hämtas av valpköparen vid absolut tidigast nio...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Laa
·
Hundavel & Ras Vad glad man blir! Vi röntgade vår leonbergertik förra veckan och i dag fick vi resultatet - A höfter och ED ua 0. Så bra! :D Vår...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: paradox
·
S
Hundavel & Ras Om både mamman och pappan har stam och är registrerade, varför har man som uppfödare (i detta fall en privatperson) inte registrerar...
Svar
17
· Visningar
4 330
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Såg för ett par år sen ut en ras som verkar passa mig och började leta uppfödare. Hittade några som verkade extra seriösa o passande vad...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: Buster
·
S
Hundavel & Ras Jag har en fundering. Kan en blandras aldrig blir en renras, och då menar jag en registrerad renrasig hund? Låt säga att jag har en...
Svar
17
· Visningar
3 116
Senast: superstar
·
Hundavel & Ras Ja, jag undrar om det finns någon ras som är dyrare och någon som är den billigaste (eller billigare än genomsnittet)? Hur mycket...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
10 957
Senast: Winni
·
Hundavel & Ras Har noterat vid utställningar att domare reagerar/agerar olika beroende på vilken ras hunden de har framför sig. Detta vid samma...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Galathea
·
Hundavel & Ras Bortsett från det tillåtna/ icke tillåtna att rida med lös hund, vad tror ni: Orkar en normalt utvecklad rottweiler generellt följa...
2
Svar
22
· Visningar
2 782
Senast: hastflicka
·
B
Hundavel & Ras Alldeles ny på forumet. :) Vi är en familj bestående av mamma, pappa, tre barn 8, 11 och 13 år, två katter och två hästar. Längtan...
2
Svar
21
· Visningar
2 483
Senast: superstar
·
Hundavel & Ras Pratade lite med en kille som har bullterrier och fick höra om "bulletrance", vilket enligt honom är "om dom går under något som typ...
Svar
7
· Visningar
1 274
Senast: SandraW89
·
Hundavel & Ras Jag står i tankarna att skaffa mig en hund som skall passa in i mitt nya jobb (häst fysioterapeut) vilket kommer innebära mycket bil...
2
Svar
25
· Visningar
2 970
Senast: service
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp