Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Parningar mellan samma tik och samma hane tycker ni är ok? Ser ju ibland uppfödare som har 3-5 identiska kombinationer och funderar...
2
Svar
26
· Visningar
4 495
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Vilken hundras är en bra första hund? har funderat på: Saluki Golden retriever Collie Greyhound men är inte riktigt säker på om...
Svar
18
· Visningar
1 844
Senast: Gallileo
·
H
Hundavel & Ras Nu vänder jag mej till er som har erfarenhet av foderhundar. Eller kan tolka avtal rätt. Om uppfödaren kryssat i att han har...
Svar
3
· Visningar
1 110
Senast: Narcissa
·
Hundavel & Ras Ja, som rubriken antyder, vilka hundraser passar battre att bo i lagenhet an andra? Sjalvklart blir hunden vad man gor den till, vi...
Svar
13
· Visningar
5 228
Hundavel & Ras Jag tänkte att alla hundägare kan sätta in en bild på din älsklings/egen hund och skriva lite om den.:banana: Då kan väl jag börja...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 608
G
Hundavel & Ras Vad ska man tänka på om man är intresserad av att skaffa en sådan? :) Jag har en kompis som är intresserad av att skaffa hund. Hon är...
Svar
10
· Visningar
2 670
Senast: eldione
·
Hundavel & Ras Ute i snön var det för de små nu på morgonen :D
Svar
10
· Visningar
1 009
Senast: prallan
·
Hundavel & Ras Av ren nyfikenhet spekulerar jag lite i vilken hund som skulle passa mig när jag (eventuellt) ska köpa en i framtiden. Antar att det...
2
Svar
22
· Visningar
2 115
Senast: Guldaskig
·
S
Hundavel & Ras Om några år när våran ettåring är lite äldre och förhoppningsvis lite mognare *hoppas* så vill vi utöka familjen med ännu en hund. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 910
Senast: SandraW89
·
Hundavel & Ras Är det någon som har koll på vit schäfer. Har den blivit egen ras eller hur är det. Hur är den. Visa gärna foto
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Lona
·
Hundavel & Ras Efter att vi hastigt fått ta bort vår greyhound i fredags så är det dags för att oss att börja titta efter ny hund. Maken har en...
2
Svar
37
· Visningar
7 258
Senast: Lady_A
·
Hundavel & Ras Jag har bestämt mig för att tiden är inne för hund nr 2. Ska börja plugga till hösten på distans och tar 1 år tjänstledigt från jobbet...
Svar
3
· Visningar
2 265
Senast: frazze
·
Hundavel & Ras Jag har funderat på vad en bra gårdshund är? En sån som lommar omkring på gården och är med överallt men inte sticker. Förutom att...
2
Svar
34
· Visningar
14 000
Senast: roxanne
·
Hundavel & Ras Vilken ras skulle ni föredra att ja skaffa om ja skulle ha hund! Vill ha en aktiv hund som ja kan träna lydnad, spår, sök, IPO ja...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Raven_
·
Hundavel & Ras Hur gammal bör tiken som max vara när hon får sin första kull? Olika för olika raser kanske, men finns det någon generell riktlinje...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: superstar
·
Hundavel & Ras Hittade en ny blogg nyss, på ett annat forum - det är Gunnar Lindgren, förre redaktören för Brukshunden, som startat den. Han har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 563
Senast: MrsScabtree
·
Hundavel & Ras Jag och sambon har bestämt oss för en ACD. Men den rasen är ju ovanlig här i Sverige och vi har kontaktat majoritet av uppfödare och det...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 162
Senast: muppia
·
Hundavel & Ras Är det okey att ta valpar på samma tik två år i rad?? Jag bara undrar:o * Jenny *
Svar
14
· Visningar
2 875
Senast: Bebben
·
Hundavel & Ras Ja, nu är det snart dax för valpning här i huset :love: fröken har kommit ner i lågtemp men ännu inte stigit (otålig? vem :angel:)...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 093
Senast: Jenka
·
Hundavel & Ras Om man har tagit emot en tik för parning och det inte blir någon hängning vid något av tillfällena hundarna försöker para sig men hanen...
Svar
18
· Visningar
8 707
Senast: Zantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp